Auto pavasaris – tehnika, ekonomija, “laba prakse” 0
Skaistais mājokļa, pagalma, apkārtnes (talkas nāk!) sakopšanas laiks… Sestdiena. Sieva mazgā logus. Es eju uz garāžu. Un domāju par to, kā taupīgi, bet gudri un pareizi uz vasaru stūrēt.
Vai riepas nomainīji?
Ziemas riepas vairs nav obligātas. Katra pavasara mūžīgais jautājums – ņemam nost vai vēl pagaidām?
Kā sen jau noskaidrots – vienas atbildes nav. Nav pat ar vismodernākajām laika prognozēm. Pavasari ir raibi. Šim vēl gan sniedziņš, gan melnie ledi būšot. Raibi un katram citādi. Man, rīdziniekam, kurš dienas tumšajā un aukstajā laikā gandrīz vienmēr ir mājās, turklāt var, termometrā un pa logu paskatījies, kādu braucienu atlikt, nepieciešamās sarunas un tikšanās pārnest “virtuālajā realitātē”, vēlme ziemas protektorus pataupīt nemaz nav ne slikta, ne bīstama. Sevišķi tā būtu vērā ņemama tiem, kuri ir “nagloti”. Un drošāk to, protams, var darīt, ja vasaras riepas ir labā stāvoklī, ar dziļu protektoru, kas tiks galā ne tikai ar peļķēm, bet gluži ciešami “turēs” pat plānā, slapjā sniedziņā.
Steigties ar riepu maiņu nu nekādi nevar ieteikt tiem, kuri daudz un neatliekami brauc arī agros rītos, vēlos vakaros, tālos ceļos (sevišķi austrumu virzienā), maršrutos, kuros garantēta kaisīšana nebūt nav norma. Jāgaida stabili plusi arī naktīs. Un tādus mums sola tikai aprīļa vidū.
Skaidrs? Skaidrs. Jānis vai Pēteris nemainīs. Bet – ir viena diezgan baiga šķirba mūsu satiksmes noteikumos, kurā viņi var iešļūkt. Viņu “ziemenes” ir vecas. Rudenī tām vēl bija likuma prasītie 4 mm dziļa raksta. Nu nav. 28. februārī ar 3 mm protektoru braukt nedrīkstēja. Kopš pirmā marta drīkst. Jo ne tikai ziemas riepas nu nav obligātas, tāds vairs nav arī dubultais protektora dziļums. Ar šīm un vēl plikākām nu drīkst rullēt kaut visu vasaru. Šļūkt pa granti, peldēt peļķēs. Lietū bremzēt divas vai pat trīs reizes štruntīgāk (un šķībāk, ja riteņu dilums dažāds) nekā ar labām vasaras riepām. Drīkst. Ne policija var piesieties, ne apdrošinātāji regresa prasības stādīt.