“Auto pasaulē dzīvo arī tāds monstrs.” Kuram auto ir vislielākā jauda pasaulē? 1
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Jauda valdzina. Jauda reibina. Ar jaudu lepojamies. Un palielīties mēdzam. Bet kuram auto ir vislielākā jauda pasaulē? Kāds ir jaudīgākais auto, kuru tev laimējies stūrēt?
Man laikam jau “Ferrari Testarosa”, kuru no baņķiera Laventa garāžas kopā ar tās uzraugu vecu rallistu Elmāru 90. gados mēdzām paklusām izstumt.
Tam bija 450 zirgi. Necik piemērots Latvijas asfalta viļņiem, kurus ikdienas braucamie daudz nejūt, tas gan nebija. Lielupes tilta sākuma tramplīniņā šis varēja no zemes atrauties un piezemēties pretējā joslā. Labi, ka tukšā…
Tad jau daudz baudāmāks ir pavisam nesen testētais “Audi A6 Avant TFSI e plug-in” hibrīds. Zirgu gan tam drusku mazāk, bet gaita kā normālam auto. Un līdz 200 km/h šis tiek tikpat ātri kā mana vitariņa līdz simtam…
Vai ir vēl jaudīgāki auto? Protams. Pats niknākais pasaulē esot “Lotus Evija” – 2000 zirgspēki. Tā rakstīts kādā visgudrā interneta lapā.
Ha, ha! Autori nav ieskatījušies kādā savdabīgā autobūves un sporta atzarā. Viņiem nav bijis tas gods un prieks pabūt mūsu “333” trasē un tikt pavizinātiem (pie stūres mani gan nepalaida…) ar “Volvo” tērauda ērzeli. 2400 ZS!!! Un 6000 Nm griezes moments (testarosai bija vien 500, evijai esot 1700)!
“Volvo Iron Knight” – pasaules rekordists kravinieku sprintā. Ko šis meklēja Rīgā? Palīdz demonstrēt “Good Year” riepu piemērotību pat šādām ekstrēmām atrakcijām.
Starts no vietas ar šādu jaudu un tikai vienas (pakaļējās) ass piedziņu tiešām ir gan skatāms, gan baudāms. Braucieniņš trasē?
Dalītas jūtas. Mūsu “trīs trijnieciņi” nu nekādi nav piemērota vieta šāda monstra spēju demonstrējumiem. Aerodroms vajadzīgs. Garākas un līdzenākas taisnes.
Jo kartingam paredzētiem līkumiem jau šis nav domāts (svars 4500 kg). Vārdu sakot, īss motormūzikas un sēdekļspiediena brīdis. Bet paldies par to pašu. Skaists ieraksts CV sadaļā “maksimāla jauda” ir izdarīts.