“Dacia Jogger” – lētākais septiņvietīgais auto Eiropā, kuru izvēloties būs jāpiecieš arī daži trūkumiņi.
“Dacia Jogger” – lētākais septiņvietīgais auto Eiropā, kuru izvēloties būs jāpiecieš arī daži trūkumiņi.
Publicitātes foto

Auto lielai ģimenei: lētākās iespējas plusi un mīnusi 4

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Jauni ļaudis prasīja padomu – palīdzi, lūdzu, izvēlēties auto! Ļoti vēlams ar septiņām sēdvietām.

Mazliet samulsu, jo nav man lielas pieredzes šajā ietilpības kategorijā. Pašam tādu nevajag, dīleri šādas ne visai populāras preces prezentēšanā nav īpaši uzstājīgi. Tad atcerējos neseno ziņu par jauno “Dacia Jogger” – pēc “Sandero”, “Duster” un citiem gluži tīkamiem testiem, tikpat tīkamiem skaitļiem šīs firmas auto cenu lapās, teicu – ņemiet “Jogger”! Citi ir baigi dārgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Un tā tiešām ir. Mūsu statistika septiņvietīgos atsevišķi neizdala. Ņemu angļu datus un redzu populārāko desmitnieku. Cenas savās mājaslapās diemžēl visi firmu pārstāvji tūlīt vis neatklāj: zvaniet, rakstiet, apspriedīsim…

Šā vai tā skaidri redzams, ka nepieciešamais ieguldījums te ir tāds, kuru daudzbērnu ģimene nez vai varēs atļauties. Izņēmumi vien divi – “Peugeot 5008” un “Škoda Kodiaq”. Bet “Jogger” maksā, kā saka, zem 20.

Slikts? Mani padoma prasītāji to galu galā tomēr neizvēlējās. Bet ne jau tāpēc, ka par sliktu atzītu. Vēl jo­projām – pārāk dārgs… Nopirka šie lietotu “minivenu”. Ar ko arī apsveicu. Bet pats, lai citreiz būtu kompetentāks padomdevējs, dabūju no dīleriem “Jogger” uz veselu nedēļu un meklēju lētuma mīnusiņus.

Vispirms tomēr plusi

Vadāmība no dārgajiem gandrīz neatpaliek. Piekare komfortabla (gaitu maigāku padara nepārspīlēta izmēra – 16 collas, 60 procentu augstums – riepas), stūre, kā saka, īsa (trīs apgriezieni no atdures līdz atdurei), bet pietiekami pastiprināta, lai nemocītu arī maigas rociņas.

Pārsteigums ir dzinējs (trīs cilindri, viena litra darba tilpums), kura sniegumu tik lielā (gandrīz 4,7 metri) auto gaidīju ar bažām. Labs! Latvijai pietiekams! Ieskrējieni – ja māki lietot sešpakāpju manuālo ātrumkārbu – dinamiski. Kreisēšanā šis neprotestē pat pret 1500 apgriezieniem un rezultātā dāvā saimniekam degvielas patēriņu pavisam nedaudz virs pieciem litriem.

Komforta aprīkojums labs. Klimata regulēšana automātiska. Ir pat sēdekļu apsilde. Pietiekams, ne pārāk uzbāzīgi novietots multimediju displejs, kurš lieliski rāda aizmugures šķēršļus (ja brauc atpakaļ), kuri šādu izmēru kuģa kapteinim varētu palikt noslēpti.

Reklāma
Reklāma

Īsi sakot – normāls ceļojumu (arī tālu) kuģis. Turklāt izskatās gluži pieklājīgi pat angļu sarakstā minēto “premium” tuvumā. Nav nekāds busiņš vai bulku vāģis…

Septiņvietīgi auto lielai ģimenei nav īpaši populāri, tādēļ arī ražotāju piedāvājums ir visai ierobežots.
Publicitātes foto

Skaļā vizītkarte un smagais kloķis

Ir, protams, trūkumiņi. Jau pirmā durvju aizvēršana atgādināja man pagājušā gadsimta anekdoti – ja dzirdi skaļu durvju aizvēršanas blīkšķi, zini, tas ir “Fiat”… Tā tolaik apcēla itāļu produktu, kuru nu galīgi nevajagot pirkt, pirmdienās taisītu. Paģirainais atslēdznieks varot būt aizmirsis kādu skrūvi ieskrūvēt…

Piedod, “Fiat”! Sen tas bija. Nu tavas durvis veras gandrīz tikpat labi kā “Audi”. Bet “Jogger” nopļekšķ kā vecai “Volgai”. Jā, jā – var jau būt, ka šajā ziņā esmu slimīgi piekasīgs. Lūdzu durvju testu veikt ciemos atbraukušam švāģerim, kurš ikdienā stūrē kravas busu. Viņš uzdevumu nesaprata. – Kas ir, normāli veras!

Droši vien, ka pierastu arī es. Tomēr vai šeit “Dacia” skopums nav gājis kādu solīti par tālu? Par dažiem simtiem eiro taču varētu to kaiti izpolsterēt. Un dāmām nelikt vairs viebties.

Otra problēmiņa, kuru es spētu atrisināt ar pāris nedēļu ilgu adaptāciju, ir visai smagnējā ātrumkārbas vadība. Te jāatceras jaunība. Sevišķi pirmos trīs “robus” nevar spraust, kā tagad pierasts. Slēdzot “uz leju” (no otrā uz trešo utt.) neitrālajā stāvoklī jātaisa pauzīte. “Uz augšu” – tā vien šķiet, ka pat vecā labā starpgāzīte noderētu. Šis – tā vien šķiet – nav moderns un dārgs risinājums limuzīnam, bet izvilkts kaut kur no pasenas “Rena­ult” komercauto agregātu noliktavas.

Auto lielai ģimenei… Nav tie īpaši populāri. Jau krietni sen “Opel”, atteicās no sava “bestsellera” vārdā “Zafira”. Mazliet žēl. Mīļš auto bija. Tāpat kā “Nissan Qashqai”, kura pagarinātā versija (“+2”) nodzīvoja tikai dažus gadus. Ja dikti bagāti neesat, bet tiešām septiņus krēslus jums vajag, jaunu lielas ģimenes auto nāksies krietni pameklēt. Vai pieciest “Jogger” trūkumiņus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.