Auto izvēlē dominē cena un degvielas patēriņš 0
Vīrieši gan tā uzskata daudz biežāk. Sievietes atbildēs atzīmējušas, ka, pērkot jaunu automašīnu, būtiskāks aspekts šķiet transportlīdzekļa vecums.
Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla “Autoplius.lv” veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka, minot galvenos iemeslus, kas ietekmē iedzīvotāju automašīnas izvēli, visbūtiskākais kritērijs ir spēkrata cena (to norādījis 41% aptaujāto). Būtiska nozīme ir arī degvielas patēriņam (33%), taču nedaudz retāk kā izšķirīgi automašīnas iegādes iemesli minēti tās vecums (27,1%) un tips (sedans, kupeja u. c. – 25,1%), kā arī automašīnas zīmols (23,6%) un ātrumkārbas veids (22,6%). Tikmēr visretāk automašīnas iegādes pamatkritērijs ir papildu aprīkojums (4,3%), spēkrata krāsa (3,1%) un iegādes procesa vienkāršība (3,1%).
“Autoplius.lv” pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks, komentējot pētījuma datus, norāda: “Neatkarīgi no tā, vai iegādājamies automašīnu vai kādu ikdienā nepieciešamu produktu vai pakalpojumu, cena ir noteicošais faktors. Turklāt lielākā daļa automašīnu tirgotāju pārdošanā esošos transportlīdzekļus izvieto interneta portālos, kas ļauj potenciālajam pircējam ietaupīt laiku, jo ir daudz ērtāk atlasīt vairākas sev interesējošas automašīnas un tikai tad doties tās apskatīt. Jāpiebilst, ka “Autoplius.lv” var aplūkot arī Igaunijas un Lietuvas automašīnu tirgus piedāvājumu. Tā ir laba iespēja salīdzināt interesējošo automašīnu cenas.”
Aptaujas dati arī liecina, ka par visefektīvākajiem veidiem, kā meklēt jaunu automašīnu, respondenti atzinuši vispārējos un specifiskos auto sludinājumu reklāmas portālus, kā arī transportlīdzekļu tirdzniecības laukumus. Kā būtisku aspektu portālu izmantošanā visbiežāk respondenti atzīmējuši iespēju salīdzināt automašīnu cenas (56,4%), vienkāršu un ērtu lietošanu (47,9%) un iespēju vienlaikus meklēt gan lietotas, gan jaunas automašīnas (46,8%).
Vīriešiem daudz biežāk nekā sievietēm svarīgs ir jaunu sludinājumu skaits portālā, taču sievietes biežāk nekā vīrieši atzīmējušas, ka, meklējot jaunu automašīnu, interneta portālu izvēlas atkarībā no tā, vai ir iespēja salīdzināt automašīnu cenas.
Tiesa, atzīmējot kanālus, kas tiek izmantoti, lai pārdotu automašīnu, līdzās vispārējiem reklāmas portāliem (70,1%) norādīts, ka diezgan bieži tas tiek darīts, sazinoties ar draugiem un paziņām (56,8%). Bet specializētie tirdzniecības laukumi jeb autoplači tiek izmantoti arvien retāk (25,4%).
Norādot galvenos aspektus, kādēļ izlemt par labu ineterneta portālu izmantošanai auto pārdošanas procesā, vairākums aptaujāto atzīmējuši, ka būtiski, lai sludinājumu izvietošana portālā būtu bez maksas (73,9%). Tajā pašā laikā nedaudz mazāk kā pusei aptaujāto nozīmīgi ir arī tas, ka sludinājumā iespējams izvietot nevis vienu, bet vairākus fotoattēlus (46,6,%).
Aptauja veikta šā gada maijā, kopumā aptaujājot 500 respondentu visā Latvijā.