Ko darīt ar ārvalstīs reģistrētajiem auto, kas, iespējams, ir tādā tehniskā stāvoklī, ka apdraud mūsu satiksmi? 21
Vairākas Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Latvija, aizliegušas iebraukt savā teritorijā Krievijā reģistrētiem vieglajiem automobiļiem. Ko darīt ar tiem auto, kas jau atrodas valsts teritorijā, un, iespējams, tādā tehniskā stāvoklī, kas apdraud mūsu satiksmi?
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks skaidro, ka automašīnas tiek regulāri pārbaudītas tehniskās kontroles uz ceļiem ietvaros. Tādā veidā pārbaudītas jau vairāk nekā tūkstotis automašīnu. Taču viņš atzīst, lai automašīna izietu tehnisko apskati, tai ir jābūt reģistrētai Latvijā.
Sarunā iesaistās arī Latvijas Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, kurš norāda, ka tā patiešām ir problēma. Turklāt šāda problēma nav tikai Latvijā.
Piemēram, no Ukrainas cilvēki izbraukuši ar tādām automašīnām, kādas bijušas viņu rīcībā. Iespējams, daudzas no šīm automašīnām patiešām nav labā tehniskā stāvoklī.
Aksenoks pastāsta, ka par šo problēmu runājis arī ar saviem ārvalstu kolēģiem, un nācis pie secinājuma, ka tāda īsta risinājuma šai situācijai nav nekur.
Piemēram, Vācija pagarinājusi uz gadu termiņu, kad tur var reģistrēt automašīnu, kas ievesta no Ukrainas, taču kontroles, vai tas patiešām ir izdarīts, nav.
Jau vēstīts, ka Eiropas Komisija 8.septembrī publicēja skaidrojumus par importu un preču ievešanu no Krievijas. Tajos teikts, ka ir aizliegts ievest personīgās automašīnas un personīgās mantas. Vēlāk Eiropas Komisija paziņoja, ka šim sarakstam ir konsultatīvs raksturs un ES valstīm individuāli jāizlemj, vai noteikt aizliegumus.