Austrumeiropā pērk tikai figurālo glezniecību, uzskata kritiķis 1
Pieredzējušais mākslas kritiķis Saimons Hjūits, kurš rakstījis starptautiskiem izdevumiem par mākslu kopš 1985. gada un lasījis mākslas vēstures kursu Oksfordas universitātē, pievērsies pētījumam par to, kādēļ Austrumeiropā saglabājušās tik spēcīgas tradicionālās jeb figurālās mākslas pozīcijas, liecina raksts portālā Huffingtonpost.com.
S. Hjūits aplūkojis jauno glezniecību Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Bulgārijā, Rumānijā, arī Lietuvā un Latvijā, secinot: visās šajās valstīs, kuras vēl pirms nedaudziem gadu desmitiem atradās PSRS vai tās ietekmes zonā, mākslinieki pamatā izvēlas tradicionālu glezniecības stilu. Viņš arī izsaka vērtējumu, ka tieši tradicionālo ietekmju dēļ daudzi latviešu mākslas studenti izvēlas doties papildināties uz Londonu, Hamburgu, Beļģiju un citur. Hjūits arī intervējis galerijas “Alma” vadītāju Astrīdu Riņķi, kura norāda: “Šāda māksla iek pieprasīta visvairāk, jo cilvēki to saprot un novērtē tajā ieguldīto meistarību, tā šķiet skaistāka – un neprasa nekādu intelektuālo bagāžu.”
Tieši tādēļ, pieļauj Hjūits, Austrumeiropas mākslinieki turas pie tradicionālajām vērtībām, jo aptaujātie Austrumeiropas valstu kuratori un galeriju pārstāvji viennozīmīgi uzsver: ja vēlies pārdot mākslu, glezno figurāli.