Augstākas pārgājības «Subaru» 0
“Subaru” allaž bijis zināms kā ar pastāvīgu pilnpiedziņu apgādātu vieglo automobiļu ražotājs. Taču pēdējā laikā augošā pieprasījuma iespaidā arī šī marka arvien aktīvāk pievēršas tā saukto krosoveru ražošanai. Tieši tāds ir jaunais “Subaru XV” – kompakts pilnpiedziņas auto ar paaugstinātu klīrensu.
Lai gan šim modelim dots savs apzīmējums, tas būtībā ir nākamās paaudzes “Impreza” hečbeka paaugstināta versija. Jāpiebilst, ka dažās valstīs jau agrāk bija nopērkams iepriekšējās paaudzes “Impreza XV”, taču tagad ražotājs nolēmis paaugstināto versiju nodalīt no hečbeka. Kaut ko līdzīgu “Subaru” savulaik jau izdarīja ar saviem modeļiem “Legacy” un “Outback”.
Latvijas apstākļos, kur dažādi krosoveri un apvidnieki ir lielā cieņā, var prognozēt, ka arī XV iemantos lielāku piekrišanu nekā parasts heč-beks. Pateicoties paaugstinātajam klīrensam (22 cm, tikpat cik “Forester”), lieliem 17 collu riteņiem un apvidnieciskiem virsbūves apdares elementiem, tas atgādina nelielu džipiņu. Savukārt dinamiskais dizains tam neliek izskatīties smagnēji, bet gan piešķir sportisku vieglumu.
Arī salonu var paslavēt. Tajā nav pārspīlēta sportiskuma vai uzkrītoša avangarda, bet ir atturīgs, klasisks dizains un kvalitatīvi apdares materiāli. Priekšējais panelis un durvju apšuvums veidots no mīkstas plastmasas, kam patīkami pieskarties. Kopumā var teikt, ka interjers noskaņo uz komfortablu un relaksētu braukšanu. Mērinstrumentu panelis ir visai lakonisks, nepārslogots ar dažādu rādījumu skalām. Priekšējā paneļa centrā atrodas labi pārredzams 4,3 collu LCD monitoriņš, kurā svarīga loma atvēlēta degvielas ekonomijas rādījumiem un dažādiem kopējā patēriņa apkopojumiem. Ar benzīna motoriem aprīkotajiem XV jau bāzes komplektācijā ir pieejama “start/stop” sistēma, kas apstājoties automātiski slāpē un atkal iedarbina dzinēju, tādējādi ļaujot ietaupīt kādu lāsi degvielas. Ražotājs uzsver, ka XV ir vieni no labākajiem rādītājiem klasē degvielas patēriņa un kaitīgo izmešu ziņā.
“Subaru XV” ir samērā stingra gaita, kas pa nelīdzeniem ceļiem ļauj pārvietoties gana pārliecinoši un dinamiski, ja vien pasažieriem nav iebildumu nedaudz pakratīties. Citādi gan jāteic, ka XV braucējiem nav par ko sūdzēties – salonā valda plašums un ērtības gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Šādam samērā nelielam krosoveram tas ir atzīstams rādītājs.
Kā jau “Subaru” pieņemts, XV uz priekšu dzen bokserdzinēji – 1,6 un 2,0 litru atmosfēriskie benzīnnieki vai divlitru turbodīzelis. Mazākajam bernzīna motoram komplektā ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu pieejama transmisijas pazeminātās rindas pārslēgšana, kas ir papildu bruņojums cīņai ar bezceļiem. Turklāt abi benzīnmotori var būt aprīkoti ar automātisko pārnesumkārbu “Lineartronic”, kas faktiski ir bezpakāpju variators. Jāpiebilst, ka šis automāts nodrošina pat mazāku degvielas patēriņu, nekā var panākt ar tradicionālo rokas pārnesumkārbu. Dīzelim gan ir pieejama vienīgi sešpakāpju mehānika. Automobiļa sākuma cena ir 14 850 lati.