Kā vērtējat valsts iestāžu darbu ar apmeklētājiem? 4
Valsts kanceleja sākusi jau trešo Laba servisa kustību, lai uzlabotu valsts pārvaldes iestāžu darbu ar apmeklētājiem. Arī “Latvijas Avīze” lūdza nejauši satiktiem cilvēkiem padalīties ar iespaidiem par saskarsmi ar valsts iestādēm.
Mārtiņš Valdemārs: “Mūsdienās daudz ko var nokārtot internetā. Cik sanācis iestādes apmeklēt klātienē, saskarsme bijusi ļoti laba. Esmu lasījis sūdzības, ka ierēdņi bijuši nelaipni, mēģinājuši atraidīt apmeklētāju, bet pats neko tādu neesmu piedzīvojis. Vienīgais, ka gandrīz visur ir rindas un nākas pagaidīt. Taču notikušas daudzas pozitīvas pārmaiņas, kuras jau uztveram kā normu. Ja tā padomā, tad pirms desmit gadiem, kad ņēmu iepriekšējo pasi, es nemaz ar ratiņkrēslu nevarēju iebraukt PMLP nodaļā, vajadzēja palīgus. Tagad ir uzbrauktuves un pats varu ar visu tikt galā. Diemžēl citās iestādēs ar pieejamību joprojām ir problēmas.”
Vladimirs Osmolovskis: “Pēdējos deviņus gadus dzīvoju Lielbritānijā, nupat esmu atgriezies Latvijā uz palikšanu un pašlaik kārtoju uzturēšanās atļauju savai sievai, jo viņa ir ārzemniece. Ierēdņu attieksme pret cilvēkiem Latvijā un Lielbritānijā ir nesalīdzināma. Šeit var just, ka darbinieki ir daudz pretimnākošāki un gudrāki – pārzina ne tikai savu atbildības jomu, bet arī citas, tādēļ spēj sniegt labākus padomus. Anglijas iestādēs neviens neiedziļinās apmeklētāja problēmās – sūta uz citām iestādēm, savus likumus nezina un liek pašam meklēt atbildes internetā. Pa šiem deviņiem gadiem, kamēr biju prom, telpas un aprīkojums valsts iestādēm Latvijā mainījies līdz nepazīšanai – kļuvis daudz modernāks. Arī šajā ziņā pārspējam angļus.”
Anna Ivančuka: “Vienīgais, kas mani kaitina, ir lielās rindas. Ja nebūtu jāgaida, tad vispār viss būtu ideāli. Kas attiecas uz personālu, viņi ir ļoti pretimnākoši un laipni. Man vieglāk komunicēt krievu valodā, un darbinieki lielākoties gatavi izskaidrot mani interesējošos jautājumus krieviski bez kādām problēmām. Patīkami arī, ka iestāžu telpas ir izremontētas.”