Cilvēks. Ierastās kārtības jaucēja 7


Vispirms izjauca “labo, pierasto kārtību” ar zaļajiem un sarkanajiem taksometriem lidostā, tagad grib izjaukt “tehnoloģiski tik labi atstrādāto sistēmu” automašīnu tehniskajā apskatē – šie divi galvenie pārmetumi Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāju Skaidrīti Ābramu (attēlā) izvirzījuši diskusiju centrā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Vai tiešām Skaidrītes Ābramas mērķis ir pavērt brīvajam tirgum visus valsts pakalpojumus? Viņa to kategoriski noraida un ikvienam spēj pamatot savu principiālo nostāju. Viņa atstāj tāda cilvēka iespaidu, kurš zina, ko grib panākt, un dara. Nelokāma, argumentēta, precīza. Izlēmīga, nav pieņemama laika stiepšana it kā ar labiem nodomiem.

Kas attiecas uz lidostas taksometriem, viņa attrauc, ka tas bija tiesas, nevis Konkurences padomes lēmums. Par pārējo taksometru ielaišanas kārtību atbildība jāuzņemas Satiksmes ministrijai, kura solīja, ka problēmu patērētājiem nebūšot – iekāpšanas cenas būšot uz mašīnu durvīm. Tā vien izskatās, ka starptautiskā lidosta “Rīga” ar tīšu bezdarbību centās reabilitēt veco kārtību ar divu uzņēmumu taksometriem, nevis pakļaut vienotai kārtībai visus piebraucējus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tehniskās apskates tiesību nodošana CSDD akreditētiem autoservisiem ir KP nostāja. Ābramai nav pieņemams, ka “tu pats regulē un kontrolē un pats darbojies šai biznesā”. Jā, apskati veic četri dažādi uzņēmumi, nevis CSDD. Visvairāk “Auteko & Tüv Latvija”, kurā 51% pieder CSDD. Ventspilī apskati veic SIA “Venttests”, kurā puse pieder Ventspils pilsētas pašvaldībai, bet otra – CSDD. Pārējos divos uzņēmumos CSDD pa 20%. Te ir atbilde, kāpēc, piemēram, “NRA” Konkurences padomes priekšlikumu nosauca par “kaitniecisku, atklātu, rupju un CSDD pazemojošu”.

Ābramai nav pieņemams, ka Rīgā tikai Antenas ielā 2 var veikt apskati, kas pieejamību pasliktina. Paskatījos: “Auteko & Tüv Latvija” peļņa pērn 1,3 miljoni eiro, kas kaut ko pasaka par pakalpojuma patiesajām izmaksām. Bet šoferi maksā dubultā: vispirms autoservisam un tad vēlreiz par to pašu apskatē. Arī aizkļūšana un laiks rindā kaut ko maksā. “Tā kā Latvijā auto vidējais vecums ir 13 gadi, desmit gadu periodā tā īpašniekam ir ceturtās augstākās izmaksas Eiropā, bet visaugstākās Baltijā,” sašutusi ir konkurences uzraudze.

“Tikai nezinot, ka var būt labāk, visi ir apmierināti,” viņa secina. Un norāda, ka daudzi arī sociālismā tā uzskatīja. Sistēmai jākļūst draudzīgākai autobraucējiem, grib panākt Ābrama.

Konkurences padome parādījusi dzelteno kartīti CSDD un tās ignorēšanas gadījumā ir gatava uzsākt pārkāpuma lietu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.