Attālināta konsultācija bez maksas vai arī nepieciešams ģimenes ārsta nosūtījums? 0
Gribu zināt, vai speciālisti konsultācijas pa tālruni vai internetā sniedz tikai par maksu, vai tās apmaksā valsts? Vai nepieciešams ģimenes ārsta nosūtījums, jautā Gunārs no Jelgavas novada.
Atbild Nacionālā Veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece Ginta Ozoliņa: “Lai saņemtu speciālista konsultāciju ārkārtas situācijas laikā nepieciešams ģimenes ārsta vai speciālista, kurš noslēdzis līgumu ar NVD par valsts apmaksātu pakalpojumu sniegšanu, nosūtījums akūtai speciālista konsultācijai.
Tas nav nepieciešams attālinātai tiešās pieejamības speciālistu, piemēram, psihiatra, ginekologa, konsultācijai. Nosūtījumu ģimenes ārsts vai speciālists var izsniegt gan klātienes, gan attālinātas konsultācijas laikā, piemēram, izrakstot nosūtījumu e- veselības portālā, vai izmantojot citu tehnisko risinājumu. Savukārt speciālists ir tiesīgs lemt, vai konsultāciju var nodrošināt attālināti, vai tomēr nepieciešama pacienta ierašanās klātienē.
Kārtību, kādā tiek nodrošinātas attālinātas konsultācijas, nosaka ārstniecības iestāde atkarībā no pieejamajiem tehniskajiem resursiem. Konsultācijas var tikt nodrošinātas gan telefoniski, gan video formātā. Par attālinātām konsultācijām pacienta līdzmaksājums nav jāveic.
Sazinoties ar ārstniecības iestādi par pakalpojuma saņemšanas kārtību, jānorāda nepieciešamais pakalpojums, pieejamais nosūtījumus (papīra formātā vai e-veselības portālā) un jāinformē par savām sūdzībām. Izvērtējot pacienta stāvokli tiks pieņemts lēmums sniegt pakalpojumu klātienē, nodrošināt attālinātu konsultāciju vai pakalpojuma saņemšanu atlikt uz vēlāku laiku.
Ja pacientam tiek noteikta klātienes vizīte, jāierodas precīzi norādītajā laikā, izvairoties no saskarsmes ar citiem. Veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji ārkārtas situācijas laikā pieejami vietnē rindapiearsta.lv. Ja redzama norāde “NAV”, šī ārstniecības iestāde savu darbību uz ārkārtējās situācijas laiku ir pārtraukusi.”