Foto – GAUDILAB/Shutterstock

Attālinās interneta ieviešana gaisā 0

Jau vairāk nekā 50 lidsabiedrības visā pasaulē lidojumu laikā piedāvā internetu – ātrāku vai lēnāku, lētāku vai dārgāku, izdevīgāku vai neizdevīgāku, bet piedāvā. Diemžēl šajā sarakstā joprojām nav mūsu nacionālās lidsabiedrības “Air Baltic” un šogad noteikti arī nebūs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Kaut 2016. gadā kompānijas vadītājs Martins Gauss solīja, ka 2018. gadā tam jānotiek. Šobrīd M. Gauss uzsver, ka tolaik nebija gaidījis, ka vēl nebūs gatava nepieciešamā infrastruktūra augstas kvalitātes interneta savienojuma nodrošināšanai. “Gribētu, lai “Air Baltic” lidmašīnās interneta savienojums būtu nākamgad. Šobrīd neesam apmierināti ar esošajām interneta tehnoloģijām, ko var izmantot lidmašīnās.

Teorētiski pakalpojumu var nodrošināt un tas ir pavisam vienkārši – jāsapērk vajadzīgās ierīces, jānoslēdz līgums ar satelīta pakalpojumu sniedzēju un internets būs. Bet nekvalitatīvs, vismaz ne tāds, kādu mēs vēlamies. Mēs gribam kaut ko labāku, tāpēc vēl pagaidīsim gadu vai pusotru ilgāk, lai nākamajiem desmit gadiem nodrošinātu lielisku savienojumu,” sarunā ar “LA” norādīja “Air Baltic” šefs. Martina Gausa atbildes uz citiem jautājumiem lasiet pielikumā “Latvijas Bizness” rīt.

CITI ŠOBRĪD LASA
Viņš uzsvēra, ka tehnoloģijas strauji attīstās un jau pavisam drīz būs pieejama sistēma, kas ir bāzēta uz zemes un nodrošinās liela ātruma “Wi-Fi” tīklu.

“To jau izmēģina. Tā izmantos esošos telekomunikāciju torņus, kam galā būs īpaša ierīce. Savukārt zem lidmašīnām būs neliela antena. Tāpat būs arī ierīce satelītam. Izmēģinājumos pierādīts, ka šis “Wi-Fi” nezaudē ātrumu arī milzu noslodzē. Lūk, šo tehnoloģiju gribam mēs,” norāda M. Gauss.

Viņš neuzskata, ka interneta neesamības dēļ “Air Baltic” zaudētu citiem konkurentiem. “Var būt arī sistēma, kas nav saistīta ar zemi un kam serveris atrodas uz klāja. Bet tad vari tikai skatīties filmas un darīt līdzīgas aktivitātes – neesi savienots un e-pastu, “Whats­App” apskatīties nevari. Ir arī standarta “KA-band” satelīttehnoloģija, kas ir vecākā no lietotajām un aptver gandrīz visu zemeslodi – lēns savienojums, bet vismaz darbojas bez lielām problēmām. Tāpat ir “KU-band” satelīttehnoloģija, kas piedāvā lielāku ātrumu, bet tā vēl ir maz izmantota un nestabila. Nevienu no šīm iespējām negribam,” pārliecināts “Air Baltic” prezidents.

Šobrīd lidsabiedrības izmanto dažādus biznesa modeļus interneta pārdošanai lidojuma laikā. Gan par brīvu visiem, gan par brīvu pirmo stundu, gan par brīvu tikai biznesa klases pasažieriem vai īpašiem lidsabiedrību lojalitātes karšu biedriem. Tāpat daudzas lidsabiedrības pakalpojumu piedāvā tikai par maksu, turklāt prasot astronomisku summu par nelielu megabaitu skaitu ar lēnu internetu. Pāris lidsabiedrības piedāvā internetu arī uz visu lidojuma laiku.

Reklāma
Reklāma

“Air Baltic” vēl nav izlēmis, kāds būs viņu biznesa modelis, taču M. Gauss neuzskata, ka pakalpojuma piedāvāšana par velti būtu labākais risinājums. “Pakalpojuma ieviešana tomēr kaut ko maksā. Ja investē miljonu, tad tev kaut kā tā summa ir jāatgūst.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.