Starbucks.
Starbucks.
Foto. AP Photo/Ted S. Warren

Pasaulē iecienītais kafijas dzērienu tīkls “Starbucks” vēlas atteikties no vienreizlietojamām krūzītēm 13

Pasaulē iecienītais kafijas dzērienu tīkls “Starbucks” līdz 2030. gadam “Starbucks” vēlas atteikties no vienreizlietojamām krūzītēm, kas veido lielu daļu no uzņēmuma kopējiem atkritumiem un siltumnīcefekta gāzu emisijām, vēsta “The Times”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

“Starbucks” jau iepriekš izvirzījis augstus ilgtspējības mērķus attiecībā uz dažādiem savas globālās darbības aspektiem. Dažus no šiem mērķiem ir izdevies sasniegt, piemēram, jaunie veikali ir sertificēti energoefektivitātes jomā; citi ir pārskatīti vai pilnībā atcelti. Piemēram, 2008. gadā uzņēmums paziņoja, ka līdz 2015. gadam vēlas, lai 100 % tā krūzīšu būtu pārstrādājamas vai atkārtoti lietojamas, taču to pilnībā nav izdevies stenot.

Šodienas centieni pārveidot krūzītes ir saistīti ar acīmredzamu uzņēmējdarbības nepieciešamību. Vienreizlietojamo priekšmetu, piemēram, tasīšu, ražošana rada siltumnīcefekta gāzu emisijas, kas veicina globālo sasilšanu un izraisa ekstremālus laikapstākļus un citas klimata pārmaiņu sekas. Tas ir pretrunā ar klientu pieaugošo prasību, lai uzņēmumi aktīvi piedalītos klimata pārmaiņu mazināšanā, taču tas ne vienmēr nozīmē, ka viņi ir gatavi atteikties no ērtībām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Eksperimenta nolūkos “Stabucks” jau vairākos veikalos ir atteicies no vienreizlietojamo papīra vai plastmasas krūzīšu izmantošanas. Klientiem, kuri nav atnesuši savas, tiek izsniegtas atkārtoti lietojamas plastmasas krūzes.

“Starbucks” uzskata, ka šīs pārmaiņas ir iespēja rādīt piemēru arī citiem. Uzņēmums vēlas panākt, lai vairāk piegādātāju tās ražošanas ķēdē izmantotu pārstrādātus materiālus.

“Starbucks” nav pirmais uzņēmums, kas cenšas ieviest vairākkārt lietojamas krūzītes. No lieliem uzņēmumiem Eiropā, piemēram, RECUP Vācijā izmanto atkārtoti lietojamas krūzītes un citus pārtikas iepakojumus. Taču “Starbucks” kā lielākais kafijas uzņēmums pasaulē, kuram ir vairāk nekā 37 000 veikalu 86 valstīs un kura ieņēmumi pagājušajā gadā sasniedza 32 miljardus ASV dolāru, var panākt pārmaiņas visā nozarē.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.