Atsāk ambulatoro pakalpojumu sniegšanu Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā 0
Atsākot ambulatoro pakalpojumu sniegšanu Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā, lai nodrošinātu pacientu un darbinieku drošību,
liecina informācija slimnīcas mājaslapā. Slimnīcā uzsver, ka citas ieejas ir slēgtas. Ienākot slimnīcā pacientu plūsmu koordinēs apsargs un medicīnas personāls.
Lai pilnvērtīgi varētu atjaunot pakalpojumu pierakstu atbilstoši norādījumiem, ir nepieciešami priekšdarbi, tādēļ pakalpojumi tiks atjaunoti ar otrdienu.
Sadarbībā ar medicīnas speciālistiem, tiek veikta sistēmas pielāgošana jaunajai kārtībai, jeb palielinātas tekošā pieraksta pauzes starp pacientiem, kā arī pārcelti tie pieraksti, kuriem laiks bija paredzēts ārpus Veselības ministrijas noteiktā darba laika ārstniecības iestādēs, proti no plkst.9 līdz 16.
Pakalpojumu pieraksts tiek pielāgots, lai sabalansētu kārtību starp iekavēto pierakstu no 23.marta, tekošo pierakstu no 21.aprīļa un jauno pacientu pierakstu.
Slimnīcā skaidro, ka atbilstoši pacientu iedalījumam, jaunā pieraksta kārtība tiek veidota tā, lai tekošā pieraksta pacienti nezaudētu savu rindas kārtību, savukārt iekavēto pierakstu laiki tiktu pārlikti uz tuvāk iespējamo laiku, respektīvi, atkārtoti nebūs jāgaida vairāki mēneši pakalpojuma saņemšanai.
Piemēram, ja konkrētus diagnostikas izmeklējumus pēc iepriekšējās kārtības veica trīs reizes nedēļā, tad patlaban laiks tiks pagarināts līdz pat sešām darba dienām. Iespēju robežās, speciālisti atvērs papildus pieņemšanas dienas, lai pierakstu varētu pilnvērtīgi atjaunot pēc iespējas īsākā laika periodā, ievērojot drošības pasākumus, uzsver slimnīcas administrācija.
Sākot ar otrdienu, Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā Ventspilī ar iepriekšēju pierakstu un ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumu tiek atjaunots valsts organizētā krūts vēža skrīninga izmeklējums jeb mamogrāfija, ehokardiogrāfija, ultrasonogrāfija, datortomogrāfija, doplerogrāfija, kodolmagnētiskās rezonanse, Holtera monitorēšana, veloergometrija, elektroencefalogrāfija, kā arī pirmreizējas oftalmologa un neirologa konsultācijas.
Savukārt rentgenoloģijas un elektrokardiogrāfijas pakalpojuma pieejamība rindas kārtībā aizstāta ar iepriekšēju pierakstu.
Katram pacientiem, kuram uz šiem izmeklējumiem ir iekavēts pieraksts, ir jāsagaida zvans no slimnīcas darbinieka, lai individuāli vienotos par tuvāko pieņemšanas laiku. Personai tiks piedāvāts laiks cita vietā, ja kāds atteicies no pakalpojuma saņemšanas vai arī dienā, kad ir izveidoti papildus pieņemšanas laiki iekavētā pieraksta pacientu pārcelšanai.
Slimnīcas administrācija lūdz, zvanot uz slimnīcas reģistratūru, neizvēlēties opciju “atzvans”, jo ienākošo zvanu apjoms liedz iespēju savlaicīgi ar pacientiem sazināties.
Savukārt tekošais pieraksts paliek spēkā noteiktajā laikā, ja ar pacientu nesazinās slimnīcas darbinieki. Ja slimnīcas darbinieks piezvana, tas nozīmē, ka pieraksts būs jāpārceļ, jo tas ir ārpus valsts noteiktā darba laika ambulatoro pakalpojumu sniegšanai vai pierakstu pie konkrētā speciālista nepieciešams pārveidot, lai palielinātu pauzes starp pacientiem, tādējādi nodrošinot laiku dezinfekcijai starp katru pacientu.
Jauno pacientu pierakstu var veikt, zvanot pa tālruni 63 624 665.
Slimnīca atgādina, ka pacientiem ar elpceļu saslimšanas simptomiem ir jāsazinās ar savu ģimenes ārstu vai akūtos jeb smagu saslimšanu gadījumos jāzvana uz tālruni 113.
Jau vēstīts, ka no 21.aprīļa Latvijā daļēji atjaunoti ambulatorie un diagnostikas pakalpojumi, kas Covid-19 krīzes dēļ bija pārtraukti no 23.marta, liecina veselības ministres Ilzes Viņķeles (AP) parakstītais rīkojums.
Ministre pagājušajā nedēļā norādījusi, ka kopā ar mediķiem vienojusies par nepieciešamajiem drošības pasākumiem gan medicīnas personālam, gan pacientiem, lai varētu atsākt zobārstniecības, speciālistu konsultācijas, izmeklējumus un citus medicīnas pakalpojumus.