Foto no “Rail Baltica” trases vizualizācija

– Tagad trasei noraidījumu no kādas pašvaldības vai īpašnieka vairs nav? 9


– Tāda pilnīga noraidījuma “šeit, nekad!” tik tiešām nav. Ļaudis ar sapratni uztver dzelzceļa trases nepieciešamību un skatās uz savu īpašumu valstiskā kontekstā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
“Nebūs naudas, nebūs mūsu auto!” Latvieši, atsaucoties uz sludinājumu, apmaina automašīnas ar krāpniekiem… 64
Lasīt citas ziņas

– Vai ļaudis tik tiešām to izprot vai padevušies neizbēgamā priekšā, sak, atņems tik un tā? Likumā taču ir iestrādāta norma, kas ļauj atsavināt bez pašvaldību piekrišanas…

– Manuprāt, ir kopējā svarīguma sapratne: dzelzceļa savienojums ar Eiropu, ilgtermiņa un nozīmīgs. Pretējā gadījumā saņemtu klaju noraidījumu. Trok­snis? Vibrācija? Attālums? Pēc apjomīgā izpētes darba, kas tagad apkopots 900 lappušu garā ziņojumā, mēs tagad varam precīzi atbildēt, cik liels katram 
skārums.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Ko tomēr esat bijuši spiesti pārskatīt sabiedrības spiediena ietekmē? Trases novietojums taču mainīts.

– Pirmkārt, mēs jau no paša sākuma piedāvājām alternatīvas. Rīgā tuneli zem Āgenskalna vai trase zem esošās dzelzceļa līnijas. Iespējamie tehniskie risinājumi zem esošās, projektu izmaksas un iedzīvotāju nostāja lika mums atteikties no tuneļa būves.

Jā, darba procesā mums radās arī jaunas alternatīvas. Salacgrīvā bija būtiski rast dabas aizsargājamās teritorijas “Natura” šķērsojumu, jo Sējas novadā mēs to apbraucam. Vitrupei nepārbraukt ir neiespējami, tāpēc mēs kopā ar ekspertiem atradām to vietu, kur šķērsot upi, lai ietekmi uz vidi minimizētu. Un otrs jautājums, kas bija jāatbild: Salacgrīvai tuvāk vai tālāk. Ja trase Salacgrīvas attīstībai nākotnē nekā nedod, tad liekam mežā. Bet tad mežā, prom no apdzīvotām vietām trase jāizvieto visā Latvijā!

– Tas bija jūsu uzspiestais princips: trasi un staciju būvēt apdzīvotās vietās vai mežā?

– Mēs pieļāvām abus variantus, bet pašvaldībām bija jāizšķiras par vienu, bet vienu visām. Ādažu mērs ļoti gribēja, lai dzelzceļš iziet cauri Ādažiem, bet tad nāktos šķērsot savrupmāju apbūvi pie Mazā Baltezera. Rekomendējamais variants bija tuvu apdzīvotai vietai, bet neiebraucot iekšā, neejot cauri apdzīvotiem kvartāliem. Pie šī principa diskusijās arī nonācām: iespējami tuvāk, bet ne pāri.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.