Ilgi brauc, dusmīgi un nelaipni 0
“NMP dienestā ļoti trūkst darbinieku. Apakšstacijā, kur es strādāju, darbinieku trūkuma dēļ no līnijas katru dienu tiek izņemtas divas trīs mašīnas, reizēm pat vairāk. Citās apakšstacijās tāpat. Izsaukumu skaits no tā nemainās, bet noslodze uz pārējām brigādēm ir katastrofāla. Cilvēki turpina sūdzēties, ka mediķi ilgi brauc, ka viņi ir dusmīgi un nelaipni, bet cik ilgi mediķi var izturēt šādu attieksmi, noslodzi un nesamērīgi zemu atalgojumu?
Garāmgājēji sauc NMP dzērājiem uz ielas ar domu, ka tas ir katra pilsoņa pienākums. Bet nepadomā, ka uz līnijas vairs var nebūt brīvu NMP mašīnu, kas nepieciešamas patiešām ārkārtējos gadījumos, “šis ir viens no daudzajiem komentāriem, ko redakcija saņēmusi pēc raksta par situāciju NMPD”. Daļa mediķu raksta, ka nesamērīgi augstās prasības un nesamērīgi zemais atalgojums noteikti neesot tas, kas piesaistīs jaunos darbiniekus.
“Faktiski NMP darbiniekam vairs nemaz nevajag viņa zināšanas, jo viņš neko nedrīkst izlemt, par katru nieku jāzvana operatīvās vadības centra dežūrārstam, par visu jāatskaitās. Nedrīksti pat izteikt savas domas par konkrētu gadījumu, jo tūlīt būs kāds ārkārtīgi kompetents dispečers, kurš iebildīs tam, ko tu raksti izsaukuma kartē, jo viņš taču visu zina labāk.”
“Mūsu dienestā ir armijas kārtība un, iespējams, tas daudziem nepatīk. Maniem darbiniekiem minūtes laikā jāsaprot, vai pacienta dzīvībai draud briesmas, un operatīvi jārīkojas. Tiesa, personāls nereti izrāda neapmierinātību, ka bieži ir jākomunicē ar operatīvās vadības centru, kur strādā pieredzējuši ārsti, kuri zina, kādi ir slimnīcu profili un kur ir attiecīgie speciālisti, pie kuriem pacients ir jānogādā. Bet ne jau mēs to paši uzbūrām. Šī ir politiski radīta vide pēc slimnīcu reformas 2005. un 2006. gadā,” saka A. Roshofs.