Madonas iedzīvotāja pēc vīra nāves vairākas dienas bija spiesta pavadīt tumsā – dzīvoklī viņai pēkšņi atslēgta elektrība 40
Zigfrīds Dzedulis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Madonas iedzīvotāja Ilga Ozola pēc vīra nāves vairākas dienas bija spiesta pavadīt tumsā – dzīvoklī viņai pēkšņi atslēgta elektrība.
Ilgas kundze stāsta, ka līgums ar “Elektrum” par elektrības piegādi bijis noslēgts uz viņas vīra vārda. Bet šī gada 1. augustā viņš aizgājis viņsaulē.
“Nodomāju, ka tas ir manam vīram sūtīts tirdzniecības piedāvājums, kurus bieži esam saņēmuši arī agrāk,” skaidro viņa, “tikai vēlāk, kad dzīvoklī pazuda elektrība un kad, sazinoties ar “Elektrum”, noskaidroju atslēguma iemeslu, sapratu, ka esmu pieļāvusi kļūdu, uzreiz neizlasot šo vēstuli.”
Kā redzams vēstulē, atsaucoties uz Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes ziņu par Ilgas Ozolas dzīvesbiedra nāvi, “Elektrum” aicinājis noslēgt jaunu elektrības piegādes līgumu. Un brīdinājis: ja divu nedēļu laikā līgumu nenoslēgs, dzīvoklī atslēgs elektrību, kā vēlāk arī noticis.
Ilgas k-dze stāsta, ka “Latvijas Avīzes” redakcijā vērsusies, lai brīdinātu citus iedzīvotājus, kuri, laikus nenoslēdzot līgumu, var iekulties tādā pašā likstā. Viņa gan uzskata, ka tuva cilvēka zaudējums ir smags pārbaudījums, tāpēc diezin vai ir cilvēcīgi sērojošajiem piederīgajiem uzreiz atslēgt elektrību. Viņasprāt, tā darīt nevajadzēja. Uzreiz pēc ģimenes piederīgā nāves arī vēstulēs sūtītie uzaicinājumi noslēgt jaunus līgumus cilvēkiem diezin vai varētu būt paši svarīgākie, kam būtu nekavējoties jāpievērš uzmanība.
“Līgumā par elektrības piegādi teikts, ka “vēlamies, lai mūsu sadarbības gaitā klienti justos ērti, novērtēti un gandarīti”,” piebilst Ilgas k-dze, “bet, kā redzams, tie ir tikai vārdi, dzīvē notiek pavisam citādi.”
“Ja elektrības tirgotājs no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes saņem ziņas par viņsaulē aizgājušajiem elektrības lietotājiem, kā strādā “Elektrum”, izsūtot viņiem adresētas vēstules?!” nesaprot viņa.
Kad par notikušo jautāju uzņēmumā “Latvenergo”, tur atbildēja, ka par to nekādu konkrētu informāciju nesniegšot. Tā esot noteikts Fizisko personu datu apstrādes likumā.
Jautāta, vai ir kāda noteikta kārtība un termiņi, kā šādos gadījumos rīkoties mirušā elektrības lietotāja piederīgajiem, kuri turpina lietot elektrību, “Latvenergo” pārstāve Ivita Bidere atbild, ka, saņemot informāciju no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes par kāda klienta nāvi, “Elektrum” klientu datubāzē uz laiku tiek aizturēti visi automātiskie saziņas procesi, lai netraucētu sērojošos piederīgos. Tāpēc aicinājums noslēgt līgumu tiek izsūtīts tikai pa pastu un tikai pēc 10 dienām.
Vēstulēs tiekot izskaidrots, kā jārīkojas jaunajam elektroenerģijas lietotājam, kā arī ir norādīts termiņš – divas nedēļas, kuru laikā viņam jānoslēdz jauns līgums. To var izdarīt, sazinoties ar “Elektrum” klientu apkalpošanas speciālistiem pa tālruni vai pašapkalpošanās portālā “elektrum.lv”. Ja līgums ar elektroenerģijas tirgotāju netiek noslēgts, elektrību atslēdz.
Ilgas k-dze man atklāj, ka pēc vēršanās “Latvijas Avīzes” redakcijā “Latvenergo” par notikušo viņai atvainojies. Pēc tā iznāk, ka Ilgas kundzei tomēr taisnība – uzreiz atslēgt elektrību nevajadzēja.