Atpakaļ 20. gadsimtā 0
Publicēti Eiropas autotirgus 2012. gada rezultāti. Kā tos vērtēt? Nozares krīze? Revolūcija pircēju paradumos?
Kopējais un galvenais kontrolskaitlis – pārdoti 12 053 904 auto – nokrities līdz 1995. gada līmenim. Par gada kritumu (8,2%) lielāks skaitlis fiksēts vēl senāk – 1993. gadā, kad jaunu auto pārdošanas apjomi samazinājās par 16,9%. 2012. gadā no lielvalstīm tikai Apvienotā Karaliste ir pirkusi vairāk – plus 5,3%. Citu (izņemot Vāciju – mīnus 2,9%) apjoma samazinājums mērāms divciparu skaitļiem. Ar pluszīmi gadu beiguši vairāki “maznozīmīgie tirgi” – Ungārija – 17,6%, Igaunija – 12,5%, Bulgārija – 1,6%. Latvijas oficiālais rezultāts – mīnus 2,9%, Lietuvas – mīnus 8%. Marku rezultāti. Tikai trīs ar pluszīmi: “Jaguar”/”Land Rover” – 25,8%, “Kia” – 14,1%, “Hyundai” – 9,4%. Pārējiem – kritums.