Atlaists no darba, jo atteicies klientus apkalpot krievu valodā? “Rimi” skaidro situāciju, kas guvusi plašu sabiedrības uzmanību 0
Megija Kokoreviča


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Paula Čurkste/LETA

Sabiedrību pāršalcis stāsts par kādu Rimi darbinieku, kurš, spriežot pēc sociālajos tīklos izplatītas informācijas, ticis atlaists no darba, jo atteicies apkalpot klientus krievu valodā. Šī situācija izraisījusi plašas diskusijas gan par valodas lietošanu darba vidē, gan par darbinieku tiesībām. Lai kliedētu neskaidrības, lūdzām Rimi komentāru par notikušo.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Slaveni mīļākie, veģetatīvā distonija, sēras, ticība un alkohols: izcilās aktrises Rēzijas Kalniņas dzīves līkloči 140
Kokteilis
Kā noveco katras zodiaka zīmes pārstāvji? Dvīņi vienmēr paliek bērnišķīgi, bet Auns plāno nodzīvot līdz 120 gadiem
Veselam
Šī laulība ir lemta neveiksmei – sievietes parasti grib šķirties, ja apprecas šo iemeslu dēļ 13
Lasīt citas ziņas

“Krieviete sauc par fašistu latvieti, kurš esot atlaists no darba par to, ka veikalā nav apkalpojis krieviski. Tauta melš, ka veikals esot Rimi, bet es to precīzi nezinu un tādēļ neapgalvoju. Šādi klājas latviešiem Latvijā! VĒL ARVIEN! Veikali, kuros pieprasa apkalpot krieviski,” tērzēšanas platformā raksta dzejniece un kampaņas “Atkrievisko Latviju” aktīviste Liāna Langa.

Pie ieraksta izveidojusies pamatīga diskusija. Kā atklāj ieraksta komentāri, vīrietis, par kuru tiek runāts, tur nestrādā jau no novembra. Vairāki uzsver, ka viņš strādājis Rīgā, tirdzniecības centrā “Ozols”, Rimi info centrā, un vienmēr izturējies ļoti laipni pret klientiem. Daži pat mēģinājuši sazināties ar Rimi info centru, kas sīkākus komentārus nav sniedzis. “Kad sāku jautāt par viņas atbildību un krievu sūdzībām, viņa nometa klausuli un pārvirzīja uz Rimi galveno nodaļu,” raksta viens no ieraksta komentāra autoriem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Daži iesaka sūdzēties Darba inspekcijā, citi uzsver, ka iesniegumu vajadzētu rakstīt par sievieti, kura filmēja video un nosauca vīrieti par fašistu.

Rimi komentārs

Lai noskaidrotu vairāk par apspriesto situāciju, lūdzām komentāru Everitai Bičkovai, Rimi Latvia ārējās komunikācijas vadītājai. Viņa LA.LV skaidro: “Gan valsts valodas likumā, gan Rimi klientu apkalpošanas standartos minēts, ka klienti jāapkalpo latviešu valodā, ko arī ievērojam un īstenojam ikdienā, komunicējot ar mūsu klientiem. Vēlamies uzsvērt, ka Rimi neatbrīvo darbiniekus par krievu valodas nezināšanu vai klientu neapkalpošanu krievu valodā.”

Uz jautājumu, kā tiek risinātas situācijas, ja klienti sūdzas, ka pārdevējs ar viņiem nerunā krievu valodā, viņa atbild norādot, ka šādas sūdzības tiek saņemtas reti, taču, vadoties pēc iekšējiem standartiem un vadlīnijām, ierasti uz šādām sūdzībām viņi nereaģē.

Konkrēto situāciju par darbinieka atlaišanu viņi ne apstiprina, ne noliedz.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.