Foto no Wikipedia

Ārsta atziņas aizskar līdz sirdij: Atkarība vienmēr slēpj mēģinājumu apspiest sāpes 0

Vielas pret sāpēm. No kurienes sāpes?

Kanādā un citur labi pazīstamais Dr. Gabors Mate (Gabor Maté) strādā ar cilvēkiem, kas cieš no smagas atkarības. Viņš stāsta par narkomānijas dziļākajiem cēloņiem un kā to pārvarēt.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

“Bīstamās vielas – opiāti, kokaīns vai cita veida narkotikas faktiski darbojas kā pretsāpju līdzeklis. Par fiziskām sāpēm un emocionālām ciešanām atbild viena un tā pati galvas smadzeņu daļa. Kad cilvēki cieš no emocionālām sāpēm, reaģē tā pati smadzeņu daļa, kas “atbild”, ja ir durta brūce.

Visas atkarības – tas ir mēģinājums apspiest sāpes. Kad es strādāju ar atkarīgiem cilvēkiem, pirmais jautājums ir nevis “kā radies ieradums”, bet “no kurienes nākušas sāpes”. Un izrādās, ka tas ir emocionāls zaudējums vai trauma.  Jebkāda veida atkarība, vai tā ir atkarība no seksa, interneta, iepirkšanās vai darba – tas ir mēģinājums izvairīties no ciešanām. Grupas “Rolling Stones” ģitārists Kīts Ričards (kā zināms, viņš cieta no heroīna atkarības) teica, ka mēs “laužam” sevi dažādos veidos, lai vismaz uz dažām stundām aizbēgtu no sevis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bet kāpēc kādam nevēlamais ir viņš pats? Tāpēc, ka viņš izjūt dziļas skumjas vai pārāk daudz sāpju. Tāpēc man vienalga, ko citi saka par ģenētiku vai izvēli, vai jebkuras citas muļķības. Atbilde vienmēr ir – sāpes.

“Tibetas dzīves un nāves grāmatā” ir brīnišķīgas rindas. „Lai ko jūs darītu, nemēģiniet tikt prom no sāpēm, bet palieciet ar tām. Jo jebkurš mēģinājums izvairīties no sāpēm izraisa vēl lielākas ciešanas”.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.