Atkal nedienas ar vilcieniem. Šoreiz traucēta vadības sistēma – vilcieni kursēja ar kavējumiem 23
Ceturtdienas rītā konstatēto datu pārraides traucējumu dēļ VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārbrauktuvju vadības centram uz laiku bija traucēta piekļuve pārbrauktuvju attālinātai kontrolei, tādējādi sistēma automātiski pārslēdzās avārijas režīmā, proti, uz pārbrauktuvēm ieslēdzās signalizācija – barjeras nolaidās un luksoforos ieslēdzās sarkanais aizliedzošais signāls, aģentūrai LETA norādīja LDz pārstāvji.
Šāda sistēma ir ieviesta, lai nodrošinātu satiksmes drošību arī avārijas brīžos. Automašīnu kustību pār ietekmētajām dzelzceļa pārbrauktuvēm sistēmas atjaunošanas laikā organizēja LDz darbinieki – signālisti. Savukārt vilcieni brauca pēc stacijas dežuranta atļaujas un pārbrauktuvju tuvumā ar samazinātu ātrumu, skaidroja LDz.
Tehnisks bojājums datu pārraides iekārtās tika konstatēts ap plkst.10.30. Tā rezultātā bija vērojami gan dzelzceļa pārbrauktuvju darbības traucējumi daudzviet Latvijas teritorijā, gan tika ietekmēta vilcienu satiksme, atsevišķiem pasažieru vilcienu reisiem kursējot ar desmit līdz 17 minūšu kavēšanos.
Traucējumi datu pārraidē dzelzceļa sakaru tīklā bija vērojami aptuveni divas stundas, norādīja LDz pārstāvji.
LDz informēja, ka patlaban sistēmu darbība ir atjaunota pagaidu darbības režīmā, lai nodrošinātu vilcienu kustību un pārbrauktuvju pilnvērtīgu darbību.
Vienlaikus ir paredzēts naktī uz piektdienu, 22.novembri, veikt datu pārraides sistēmu atjaunošanu, lai novērstu turpmākus traucējumus. Patlaban turpinās darbs pie datu pārraides iekārtu problēmu novēršanas, tādēļ pašlaik nav pamata uzskatīt, ka būtu notikuši ārēji uzbrukumi informāciju tehnoloģiju (IT) sistēmām, skaidroja LDz.
LETA jau ziņoja, ka ceturtdienas rītā tehnisku iemeslu dēļ visā Latvijā bija traucēta vilcienu kustības vadības un pasažieru apziņošanas sistēma, tādēļ rīta stundās bija novērojami atsevišķi vilcienu reisu kavējumi.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.