Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Atgriežas ticība ekonomikai. Latvijā pieaug jaunu auto iegāde. Kuri šobrīd ir populārākie? 17

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā līzingā iegādāts par 15% vairāk jaunu automašīnu nekā šajā pašā periodā pirms gada, un par populārāko zīmolu iegādāto auto vidū privātpersonu segmentā kļuvis Škoda, apsteidzot pērnā gada līderi Toyota, savukārt par populārāko modeli – Kia Sportage, liecina Citadele Leasing apkopotā informācija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Pirmajos trīs mēnešos privātpersonas līzingā visbiežāk iegādājušās Škoda zīmola automašīnas, aiz kurām seko aizvadītā gada līdere Toyota, VW un Nissan. Tikmēr par populārāko modeli kļuvis Kia Sportage, kas vairāk nekā divas reizes kāpinājis pārdošanas apjomus un pērn šajā topā bija vien 19. pozīcijā. Iecienītāko modeļu topu noslēdz Toyota Corolla un Nissan Qashqai, kas dala 3. vietu kopā ar Škoda Kamiq – tā pirkta teju trīs reizes vairāk nekā pirms gada.

Summējot gan juridisko, gan privātpersonu veiktos jauno auto līzinga pirkumus, populārākais auto modelis šobrīd ir Toyota Yaris Cross – šī automašīna iegādāta teju četras reizes biežāk nekā šajā pašā laika periodā pirms gada. Tikmēr populārāko marku top 3, līdzīgi kā pirms gada, veido Toyota, Škoda un VW automašīnas. Jaunu auto kategorijā par 63 % samazinājies Škoda pārdošanas apjoms.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Iedzīvotāju pieprasījums pēc jaunām automašīnām palielinās, tiesa, tos joprojām vairāk iegādājas juridiskas personas – uzņēmumi pirmajā ceturksnī nopirkuši par 23 % vairāk, kamēr privātpersonas – par 7 %. Līzingā iegādātie auto joprojām veido lielāko daļu tirgus, kas šobrīd ir aptuveni 56 %,” par iegādes tendencēm stāsta firmas pārstāvis Pēteris Plaudis.

Jaunu automašīnu iegādē pirmajā ceturksnī audzis gan benzīna (14 %), gan dīzeļdegvielas dzinēju (8 %) auto skaits, taču būtiskākais pieaugums fiksēts elektriskajiem auto, kur reģistrēts 2,5 reizes vairāk pirkumu nekā pirms gada. Tā rezultātā elektroauto īpatsvars jaunu transporta līdzekļu iegādē audzis no 3,8 % uz 8,2 %, liecina apkopotā informācija.

Par populārāko elektroauto zīmolu šobrīd kļuvis VW, bet pirktākie modeļi ir Nissan Leaf, Škoda Enyaq un Audi E-Tron.

Iegādājoties jaunus auto, iedzīvotāji vairumā jeb 70 % gadījumu dod priekšroku pelēkas, baltas un melnas krāsas automobiļiem. Populārākie sarkanās krāsas jaunu auto modeļi šī gada pirmajā ceturksnī bijuši Nissan Qashqai, Toyota Corolla un Hyundai Tucson.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.