Atbildīgi pret vidi? Skaidrojam elektrovelosipēda priekšrocības 18
Gada siltākie mēneši tradicionāli ir laiks, kad kā pārvietošanās līdzekļus izmantojam ne vien privāto vai sabiedrisko transportu, bet arī skrejriteņus, elektroskrejriteņus, velosipēdus un elektrovelosipēdus. Tiesa, vai zinām, kurš no tiem būtu draudzīgāks apkārtējai videi.
“Tas ir tradicionāls divritenis, bet tam ir elektriskais atbalsts,” skaidrojot, kas ir elektrovelosipēds, RīgaTV 24 raidījumā “Būtu zinājis” norāda Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks. “Nevis elektriskais dzinējs, kas vienkārši dzen uz priekšu ar kādu pogu, sviru. Tam jābūt minamam. Velosipēds tomēr ir jāmin.”
Salīdzinot elektrovelosipēda un elektroskūtera priekšrocības, V.Silenieks norāda, ka, piemēram, šāda veida skrejritenis ir mazs, kompakts, to viegli iecelt mājas liftā, turēt nelielās telpās, tas ir ērtāks ātrai, fiksai īsu distanču mobilitātei. “Velosipēds, savukārt, strādā arī tad, kad baterija beidzas. Šāda veida velosipēds ir drošāks un stabilāks īpaši, ja ir bedres, bruģis, nelīdzens ceļš, smilšu ceļš un pludmale. Ar elektrisko velosipēdu pilnīgi mierīgi var braukt arī tādos apvidos, kur pat nevar izbraukt ar parasto velosipēdu. Elektriskais velosipēds palīdz braukt kalnā, pa smiltīm,” skaidro eksperts.
Vērtējot to, cik šāda veida transportlīdzeklis ir atbildīgs pret apkārtējo vidi, V.Silenieks ir tiešs: “Es teiktu, ka jā. Elektriskais skrejritenis ir vēl atbildīgāks, jo aizņem mazāku teritoriju, tam vajag mazāku infrastruktūru. Attiecīgi arī tas ir stāsts par vidi. Lai transportētu vienu cilvēku nepieciešams 3.5 metrus plats ceļš, vai pietiek ar velojoslu. Tās ir izmaksas un arī stāsts par atbildību pret vidi.”
Visu šīs nedēļas raidījumu “Būtu zinājis” skaties šeit.
Raidījumu finansiāli atbalsta Latvijas vides aizsardzības fonds.