Atbildība jāuzņemas “PV”, nevis Brikšenam! Tā pēc jauno elektrovilcienu “Vivi” ķibelēm secinājuši koalīcijas politiķi 36
Jautājumā par regulārajiem jauno elektrovilcienu kavējumiem atbildība pamatā ir jāuzņemas uzņēmumam “Pasažieru vilciens”, nevis satiksmes ministram Kasparam Briškenam (P), šādu viedokli aģentūrai LETA pauda aptaujātie valdošās koalīcijas politiķi.
Vaicāts, vai pasažieru vilcienu regulāro kavējumu dēļ būtu jāvērtē satiksmes ministra Briškena atbilstība amatam, “Jaunās vienotības” (JV) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA vērtēja, ka ministrs aktīvi iesaistījies problēmu risināšanā un regulāri skaidro situāciju, tāpēc JV politiķis neredz pamatu vērtēt Briškena atbilstību amatam.
Līdzīgi Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Harijs Rokpelnis pauda, ka problēmas radījis “jomas mantojums”, ko Briškens saņēmis, nonākot šajā amatā. Tāpēc ZZS politiķis ir pilnībā drošs, ka problēmas ar vilcienu kustību nav ministra vaina. Reizē ZZS frakcija tuvākā laikā plāno tikties ar Briškenu, lai pārrunātu, kā atrisināt šo problēmu.
JV frakcijas vadītājs Jurēvics akcentēja, ka atbildīgajam valsts uzņēmumam “Pasažieru vilciens” (PV) un tā vadībai ir jādara viss iespējamais, lai nodrošinātu vilcienu reisu izpildi, kā arī asi jāvēršas pret jauno vilcienu piegādātāju par līguma neizpildēm, tajā skaitā arī ar finansiālām sankcijām, ja tas juridiski iespējams. Tāpat jārod jāatrisina problēmas, kas skar vecāka izlaiduma vilcienus.
Tāpat savā atbildības līmenī risinājumi ir jāpiedāvā arī VAS “Latvijas dzelzceļš”, izteicās Jurēvics.
JV politiķis akcentēja, ka PV vadībai ir regulāri jāinformē sabiedrība, kā tiks nodrošināta reisu izpilde. Iedzīvotājiem ir jāredz uzņēmuma pārstāvju piedāvāts konkrēts plāns vilcienu regulāras kustības atjaunošanai.
ZZS frakcijas vadītājs Rokpelnis piebilda, ka vilcienu kustības traucējumi ir nopietna problēma, kuru nedrīkst “paslaucīt zem tepiķa”. Sarunā ar ministru Briškenu frakcijas deputāti gribēs saprast situācijas kopainu, kā tiks rasts problēmu risinājums, kā arī virzīties uz atbildīgo, vainīgo par šī problēmām identificēšanas.
Trešdien stipras snigšanas dēļ iespējama vilcienu kavēšanās
Trešdien, 24.janvārī, stipra snigšana atsevišķos Latvijas reģionos var izraisīt vilcienu kavēšanos, liecina AS “Pasažieru vilciens” publiskotā informācija.
Kompānija aicina pasažierus sekot līdz informācijai par operatīvām izmaiņām vilcienu kustībā “Pasažieru vilciena” mobilajā lietotnē “Vivi Latvija”, kā arī mājaslapā “vivi.lv”.
Jau ziņots, ka trešdien visu Latviju no rietumiem šķērsos nokrišņi – gaidāms slapjš sniegs, putenis un lietus, daudzviet nokrišņi būs spēcīgi.
❄️Ņemot vērā @LVGMC_Meteo paziņojumu, stipra snigšana atsevišķos reģionos 24. janvārī var izraisīt vilcienu kavējumus❗️
ℹ️Aicinām to ņemt vērā, plānojot dienu, un sekot līdzi informācijai par operatīvām izmaiņām vilcienu kustībā Vivi Latvija lietotnē un https://t.co/nwoh3nFysU— Vivi (@ViviVilciens) January 24, 2024
Kā jau ziņots, jau vairākas nedēļas ir problēmas ar vilcienu reisu nodrošināšanu. Sākotnēji tās skāra atsevišķus reisus, bet pēdējās dienās problēmas saasinājušās, piemēram, pirmdien, 22.janvārī, kavējās lielāks skaits pasažieru vilcienu gandrīz visās līnijās.
Kavējumu iemesli esot bijuši dažādi. Piemēram, pirmdien dažās līnijās ir aizliedzošais luksofora signāls, kāds vilciens viensliežu līnijas posmā ir gaidījis, lai palaistu garām pretimnākošo vilcienu, un, visiem šiem apstākļiem summējoties, veidojās kavējumi, klāstīja PV.
Posmā Rīga-Aizkraukle sasalstoša lietus un stipra vēja dēļ radās apledojums gan “Škoda Vagonka” elektrovilcienu strāvas noņēmējam, gan VAS “Latvijas dzelzceļš” strāvas kontakttīklam.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” bija 100% “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Savukārt soctīklā “X” iedzīvotāji šonedēļ aktīvi dalījušies ar saviem komentāriem par to, ka jaunie “Vivi” elektrovilcieni nekursē, kā nākas. Pārsvarā iedzīvotāji pauž neapmierinātību ar šādu vilcienu satiksmi, kas vairs nav paredzama – varēs vai nevarēs pasažieri ar vilcienu nokļūt no punkta A līdz punktam Z? Turpinājumā komentāru izlase:
Vilciens šobrīd nav drošs satiksmes līdzeklis, tāpēc loģiski, ka staltbriežu šāvējs pārvietojās pa šoseju ar auto. Tāpēc 250 eiro sods ir jāsamazina. Vējš. Lietus.
Būtībā morālā vaina ir «ViVi», «Pasažieru vilciena» un «Škoda vagonka» lauciņā.
— LPSR VDK krātuve (@VDKkratuve) January 24, 2024
Sudz ar iedzivotājiem. Jautājums nav par to. Ja uz līnijas paralizē pasažieru vilcienu vai kravas vilciens, kas ved munīciju to paralizēto spēs apbraukt?
— HM Arm@nd Foresthill (@Murr_berg) January 24, 2024
Labrīt, Pasažieru vilciens.
Gribētu precizēt vai šobrīd var paļauties uz vilcienu satiksmi, jo vakar un sodien vairs www lapā nepublicē kavējumus.
Tātad tagad viss kartībā un neviens vilciens vairs nekavē?— rīdziniece (@riigasiedzimtaa) January 24, 2024
Vai vilciens vēl joprojām ir uzticamākais transports?: https://t.co/ARCOaTZyJl
— zeltmatis (@zeltmatis1) January 23, 2024
Jā jau tie nav pro vilcieni, kāpēc tas ērms lien katrā bildē kur redzams vilciens?
— Neviens no Nekurienes (@tobislv) January 23, 2024
Tā NEKAD nav bijis… vilciens bija visdrošākā satiksme.
— Amelia (@Amelia3104) January 23, 2024
Nu nebija agrāk tik traki. Max tur durvis aizsala, bet arī tad iesperot aizgāja. Ja kavēja/izkrita vilciens tad parasti bija nopietna nelaime, kāds nobraukts, auto uz sliedēm vai cits hardcore notikums. Nejau kā tagad – katru dienu čupa nelaimju!
— GinC (@gincm) January 23, 2024
Nē, nu nav taču. Ja ir tas pats vilciens, lietotājam nav ar čemodāniem, novilktajiem mēteļiem utml. jāpārkāpj no viena uz citu transporta līdzekli.
— Gatis Pāvils (@WondermondoNews) January 23, 2024
Šodien mans vilciens 6716 atnāca laikā. Svarīgs iemesls, lai par to paziņotu X! Uzvaras vajag nosvinēt – kur orķestris, puķes un šampanietis?
— Uldis (@Ulddi) January 23, 2024
Domāju par tiem, kuri 3 stundas sēž ieslēgti vilcienā nekurienē, bet WC slēgtas vai piebāztas ar dubļainiem velo.
Laimējas, ja vilciens salūzt dziļa meža vidū:)— Daina_P (@Daina_P) January 23, 2024
Priecē, ka vilciens Rīgā – Valka darba kārtībā:)
— Ilze Rungule (@IRungule) January 23, 2024
Labi, ka mums vilcieni nebrauc ar 300 km/h kā Ķīnā … iedomājieties, nesas tāds uz 300 un sākas apledojuma zona, elektrības piegāde beidzas, vilciens pa “mēmiem” … 🙂
— Ģirts (@irts1) January 23, 2024
Satiksmes vienkārši nav ! Vilciens kavē un ir neparedzams ! Kur tas ir redzēts ?
— tocs (@tocs007) January 23, 2024