Atbalstīs “Rail Baltica II” pirmo kārtu 0
Eiropas Komisija (EK) Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica II” pirmās kārtās īstenošanai plāno piešķirt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu 81,83% apmērā no attiecināmajām izmaksām, pirmdien paziņoja EK.
Kopējās attiecināmās izmaksas pirmajai “Rail Baltica II” kārtai paredzētas 540,444 miljonu eiro apmērā, tādējādi maksimālais ES līdzfinansējums plānots 442,231 miljons eiro. Vienlaikus EK plāno ar 85% līdzfinansējumu no attiecināmajām izmaksām, kas paredzētas 124,915 miljonu eiro apmērā, atbalstīt Lietuvas dzelzceļa pieteikto projektu “”Rail Baltica” ES platuma dzelzceļa infrastruktūras trūkstošo posmu savienošana līnijā Polijas un Lietuvas valsts robeža – Kauņa un gatavošanās ES platuma dzelzceļa līnijas Kauņa – Lietuvas un Latvijas valsts robeža attīstīšanai”. Paredzēts, ka, īstenojot EK plānu par Eiropas transporta koridoru attīstību, tiks izveidoti 10 miljoni jaunu darba vietu, kā arī sasniegta 1,8% iekšzemes kopprodukta izaugsme līdz 2030. gadam. “Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom” 2011. gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvijā provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro. Katras valsts ieguldījums ir atkarīgs no ES līdzfinansējuma lieluma – “Rail Baltica II” projekts var pretendēt uz 85% ES līdzfinansējumu.