Foto: pexels.com

AT atstāj spēkā VI lēmumu par aizliegumu izplatīt zāļu reklāmu 0

Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments šodien atstāja spēkā spriedumu, ar kuru noraidīts SIA “Euroaptieka” pieteikums par Veselības inspekcijas lēmumu liegt uzņēmumam izmantot reklāmu, kurā tika izziņota akcija – atlaide medikamentiem, ja tiks nopirktas trīs vai vairāk preces, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Reklāma
Reklāma
7 pazīmes, ka tevī ir kaut kas no neandertālieša – no priekšrocībām līdz trūkumiem
ASV vēršas pret Eiropu: Tramps draud pārraut alianšu saišu pēdējo pavedienu
8 šķietami veselīgi produkti, no kuru lietošanas uzturā labāk atteikties. Kā tie var kaitēt?
Lasīt citas ziņas

Tiesā skaidroja, ka AT atzina par pamatotu apelācijas instances tiesas secinājumu, ka reklāmas nolūks konkrētajā gadījumā bija veicināt medikamentu pieprasījumu, nevis tā bija vispārēja informācija par cenu samazinājumu.

AT spriedumā norādīts, ka atšķirībā no informācijas par konkrētu cenu samazinājumu pieteicējas reklāmas būtiska pazīme bija tā, ka atlaides iegūšanai jeb “cenu samazinājuma baudīšanai” bija jāizpildās nosacījumam par noteikta skaita preču iegādi. Pieteicēja šo pazīmi kasācijas sūdzībā uzskata par nenozīmīgu, jo “cenas samazinājums ar nosacījumu” atbilstot jēdzienam “cenas samazinājums”.

CITI ŠOBRĪD LASA

AT nepiekrita šādai vienādošanai. Tieši šis nosacījums ir tas, kas konkrētajā gadījumā piešķir reklāmai būtiski atšķirīgu iedarbību un tādējādi liedz to uzskatīt par vienkāršu informēšanu par cenu samazinājumu.

Jau ziņots, ka Veselības inspekcija norādīja, ka šāda reklāma pārkāpj Ministru kabineta noteikumu normas, jo veicina zāļu iegādi, izmantojot iespēju saņemt aptiekas piedāvāto atlaidi, kā arī tiek piedāvāta dāvana – atlaide citiem medikamentiem – par zāļu iegādi.

Administratīvā apgabaltiesa Veselības inspekcijas lēmumu atzina par pamatotu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.