“Astro’n’out”: esam paaugušies 0
22. novembrī koncertzālē “Palladium” savu jaunāko veikumu albumu “Lauvas” prezentēs grupa “Astro’n’out”. “Mēs esam izauguši no “kedu rokgrupiņas” tēla un ejam tālāk,” saka grupas “Astro’n’out” soliste Māra Upmane-Holšteina.
“Lauvas” ir līdz šim poētiskākais, jutekliskākais un vienlaikus eksperimentālākais grupas albums, kurā ieskanas gan elektroniskās mūzikas ritmi, gan klasikas elementi. “Mēs esam sākuši sevi lauzīt – piemēram, mani vokāli ir kļuvuši ritmiskāki, bet bundzinieks spēlē it kā sintētiskāk, un brīžiem pat nevar īsti saprast, vai skan dzīvās vai programmētās bungas,” stāsta dziedātāja. Šis ir arī pirmais grupas disks, kurā vairs nav nevienas no “Astro’n’out” pirmsākumos radītajām dziesmām – tās visas tapušas pēdējo divos gados. “Skaidrs, ka tādu disku kā iepriekšējais grupai vairs nebūs. “Ģeometrija” bija skaists albums un piemērots tam brīdim, jo mēs tā jutāmies, taču nu tas ir pārdzīvots posms. Ir jāiet tālāk. Ar šo albumu mūsu mūzika kļuvusi liriskāka un ieguvusi tādu kā dubultdibenu,” skaidro grupas soliste un daudzu dziesmu tekstu autore. Vienlaikus ilggadējos grupas fanus viņa mierina, atgādinot: “Mēs joprojām esam tie paši “Astro’n’out”, tikai paaugušies – dziesmās arvien vēl skan mana balss un līdzīga rakstura melodijas.”
Liela nozīme šā albuma noskaņas radīšanā bijusi producentam DJ Rudd. Būdams “Astro’n’out” ierastajam muzicēšanas stilam svešādās deju mūzikas veidotājs un deju klubu dīdžejs, viņš albuma tapšanā iesaistījies ar pilnīgi svaigu skatījumu.
Visu laiku līdzās bijis un savu ieguldījumu devis arī M. Upmanes-Holšteinas vīrs mūziķis Goran Gora, kurš gan ierakstījis pirmās albuma “Lauvas” dziesmu skices, gan pievienojis tām efektus un dažām kompozīcijām pat palīdzējis atrast pareizo virzienu.
Lai koncertā atspoguļotu “Lauvu” jauno un neparasto tēlu, scenogrāfs Roberts Rubīns izplānojis īpašu skatuves iekārtojumu. “Scenogrāfija ļaus klausītājiem pasauli ieraudzīt kā caur “graņonkas” prizmu,” atklāj M. Upmane-Holšteina. Viņa stāsta, ka koncerta skatuves iekārtojums sastāvēs no pieciem trijstūriem, kas, novietoti dažādos attālumos viens no otra, lauzīs uz tiem projicētu attēlu. Tātad uzsvars likts ne tik daudz uz to, kas notiek uz skatuves vai dažādu mākslinieku veidotajiem video, bet vairāk uz koncerta kopējo noskaņu. Turklāt atmosfēra, ko rada lauzītais attēls labi sabalsojas ar elektroniskās mūzikas elementiem un jauno dziesmu skanējumu.