Ekrānuzņēmums

“Ask.fm” apņemas uzlabot līdzekļus savu lietotāju drošībai pret ķengātājiem 0

Balstoties uz juristu biroja “Mishcon de Reya” veikto auditu, latviešiem piederošais sociālais tīkls “Ask.fm” ziņo, ka līdz 2014.gada janvārim apņemas pilnveidot līdzekļus, kas pasargās lietotājus no ķengātājiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

“Ask.fm” pašlaik ir ļoti liels anonīmo lietotāju īpatsvars, kas varot veicināt labvēlīgu vidi ķengām, jo rada nesodāmības sajūtu, norādīts uzņēmuma paziņojumā medijiem. “Ask.fm” solās veicināt reģistrāciju, liedzot anonīmajiem lietotājiem pieeju daļai no lapas funkcijām.

Latvijas iedzīvotājiem Markam un Iļjam Terebiniem piederošais sociālais tīkls “Ask.fm” jau iepriekš bija nonācis mediju redzes lokā, kad 2012.gadā pēc masveida publiskas noķengāšanas divas 13 un 15 gadus vecas īrietes izdarīja pašnāvību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai arī “Ask.fm” sniedza oficiālu paziņojumu, ka lapā ir iespējams nobloķēt pieeju nevēlamiem lietotājiem, tomēr 6.augustā notikusī četrpadsmitgadīgās Annas Smitas pašnāvība izraisīja vēl spēcīgāku publisko rezonansi. Pēc šī notikuma plašā atspoguļojuma medijos “Ask.fm” lapā savas reklāmas publicēt pārtrauca tādi uzņēmumi kā “eBay”, “Vodafone”, “BT Group”, kā arī starptautiskā labdarības organizācija “Save The Children”.

Pēc “Alexa” datiem, “Ask.fm” apmeklētāju plūsma pēdējos trijos mēnešos ir kritusies par 30%. “Ask.fm” reaģēja, pieprasot veikt neatkarīgu sociālā portāla auditu juridisko pakalpojumu uzņēmumam “Mishcon de Reya”.

Savu komentāru par audita rezultātiem “Ask.fm” solījās sniegt 16.augustā, tomēr šajā datumā notika Annas Smitas bēres, un tas tika pārcelts uz 19.datumu.

19.augusta preses paziņojumā ir teikts, ka “Ask.fm” jau ir iestrādājis dažādus aizsardzības mehānismus un tuvāko piecu mēnešu laikā ir plānoti vēl dažādi uzlabojumi. Līdz šim viena no “Ask.fm” priekšrocībām bija iespēja izmantot lapu nereģistrējoties. Tuvākajā laikā tikšot veiktas izmaiņas, kas ierobežos anonīmajiem lietotājiem pieejamās iespējas.

“Ask.fm” uzskata, ka tas lietotājus motivēs reģistrēties, kas ļaus ievākt viņu e-pasta un IP adreses, ko pārkāpumu gadījumā nodot policijai. Jāatgādina, ka “Ask.fm” arī līdz šim bija iespēja uzzināt katra anonīmā komentētāja IP adresi, kas ļāva noskaidrot, ka Smita daļu no apvainojumiem bija rakstījusi sev pati.

Tāpat arī uzņēmums sola izveidot daudz redzamāku zīmi, kas neadekvātus vai apvainojošus komentārus nosūta izskatīšanai moderatoriem. “Ask.fm” apgalvo, ka līdz 2014.gadam tiks paplašināta moderatoru komanda, kas 24 stundu laikā sola izskatīt visas ienākušās sūdzības. Lai informētu vecākus un bērnus par tīkla vidē sastopamajiem draudiem, “Ask.fm” sola uzlabot un paplašināt informācijas datubāzi, kā arī izveidot vēl vienu neatkarīgu mājaslapu, kas nodarbotos ar šiem jautājumiem.

Reklāma
Reklāma

2010.gadā izveidoto un Latvijā bāzēto vietni “Ask.fm” ikdienā apmeklē aptuveni 13,2 miljoni lietotāju. Tā ir devītā populārākā sociālās saziņas vietne pasaulē, liecina interneta statistikas uzņēmuma “comScore” jūnijā publicētie dati. “Ask.fm” īpašnieki ir Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs, Klāvs Sinka un investīciju aģentūra “RubyLight Technology Limited”, kam pieder arī tādas pazīstamas lapas kā “One.lt” un “Odnoklassniki.ru”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.