Foto-LETA

Ārvalstu ceļotāju pasūtījumu izpildei vajag vismaz 15 svešvalodu zinātājus 0

Lai izpildītu ārvalstu ceļotāju pasūtījumus, pašlaik vajadzīgi vismaz 15 svešvalodu zinātāji, biznesa portālam “Nozare.lv” teica Latvijas Profesionālo gidu asociācijas (LPGA) prezidents Juris Martinsons.

Reklāma
Reklāma
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
TV24
Laiks uzzināt atbildi uz šo visiem interesējošo jautājumu! Cik vidēji pelna “Bolt Food” kurjers? 8
Lasīt citas ziņas

Pēc Martinsona teiktā, agrāk pietika, ja asociācijas biedri zināja trīs četras svešvalodas, bet tagad jaunu svešvalodu zināšanas nepieciešamas, jo, kā liecina LPGA pieredze, Latvijā arvien vairāk ierodas tūristi no Ķīnas, Japānas, Grieķijas, Turcijas un Skandināvijas valstīm.

Martinsons uzsvēra, ka izšķirošais faktors, vai vietējie un ārvalstu tūristi gribēs apceļot Latviju, ir adekvātas tūrisma pakalpojumu cenas – ja tās pacels pārāk augstu, tūristu Latvijā būs mazāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tas savukārt nozīmē, ka visiem tūrisma pakalpojumu sniegšanā iesaistītajiem uzņēmumiem jāsaprot, ka ir situācijas, kad vairāk tūrisma pakalpojuma cenu celt nevar – tūrisma nozares klienti ir vidēji turīgi cilvēki visā pasaulē, kam mēs esam interesanti līdz tam brīdim, kamēr tūrisma pakalpojumu cenas ir adekvātas un kamēr nav ekonomisko satricinājumu, kā arī degvielas un citu produktu cenu kāpuma,” teica Martinsons.

Pēc asociācijas prezidenta teiktā, pašlaik Latvija ārvalstu tūristiem ir pievilcīga gan pieņemamo tūrisma pakalpojumu cenu dēļ, gan tāpēc, ka Latvijā ir daudz interesantu un neparastu apskates objektu un maršrutu. “Un, protams, jāņem vērā arī tas, ka tūristos drošības sajūtu rada apstāklis, ka Latvijā nav lielu dabas katastrofu – cunami, taifūnu, zemestrīču, kādas nereti ir citos tūrisma galamērķos,” teica Martinsons.

Viņš uzsvēra, ka ārvalstu tūristu intereses ir daudzpusīgas un asociācija ņem tās vērā. “Atkarībā no tā, ko tūristi Latvijā vēlas redzēt – koka vai jūgendstila arhitektūru Rīgā, Maskavas priekšpilsētu, ebreju kapus, Centrāltirgu, Okupācijas muzeju, Pēterbaznīcu, dārzus un parku vai Latvijas novadus, mēs sameklējam atbilstošus gidus vai arī papildus sagatavojam viņus konkrētajai ekskursijai,” teica Martinsons.

Lai spētu sekot līdzi visām aktualitātēm un sagatavot klientu vēlmēm atbilstošas ekskursijas, asociācija par savu galveno mērķi izvirzījusi gidu kvalifikācijas paaugstināšanu. Tas tiek darīts katru gadu no rudens līdz nākama gada pavasarim, kad vairs nav aktīvā tūrisma sezona, organizējot maksas kursus, kas gidiem ļauj papildināt zināšanas vai apgūt jaunas.

“Agrāk centāmies piesaistīt tūristus, ieguldot laiku un līdzekļus dalībai starptautiskajās tūrisma izstādēs un bukletu izdošanā, taču mūsu pieredze pierādīja, ka šādas aktivitātes efektivitāte krītas. Tāpēc esam izvēlējušies efektīvāku un laikmetīgāku izpausmes formu – aktīvu sadarbību ar Eiropas valstu tūristu gidu asociāciju federāciju, kuras informācija par mums ārzemniekos vieš uzticību un, kā liecina mūsu pieredze, ir labākais veids, kā Latvijai piesaistīt ārvalstu tūristus,” pastāstīja Martinsons.

Reklāma
Reklāma

LPGA darbojas kopš 2002.gada. Pašlaik asociācijā darbojas aptuveni 100 gidu un tā spēj individuālajiem ceļotājiem no Eiropas Savienības, Japānas, Ķīnas, Indijas un citām valstīm noorganizēt ekskursijas vairāk nekā 15 svešvalodās. 2002.gadā Latvijas profesionālo gidu asociācija uzņemta Eiropas valstu tūristu gidu asociāciju federācijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.