“Ārprāts, kā mani kaitina tie jaunie pudeļu korķi, kuri duras mutē!” Sieviete neizpratnē, kāpēc bija nepieciešamas šādas izmaiņas 81
“Ārprāts, kā mani kaitina tie jaunie pudeļu korķi, kurus nav iespējams atvienot no pudeles!” tā sākas vēstule, ko redakcijā saņēmām no kādas sievietes, kura neizprot šo jauno iepakojumu jēgu.
Viņa turpina: “Es varu saprast, visādas Eiropas prasības un vides saudzēšanas aktivitātes, bet šis gan ir sviests. Tas korķis duras mutē, kairina lūpu, ir neērts un kaitinošs. Bērni vienmēr prasa, lai to noplēšu, bet tas nemaz nav tik viegli!
Vai tad mūsdienās ražotājiem nav primāri jādomā par patērētāju ērtībām? Šis pilnīgi noteikti ir solis pretējā virzienā. Neesmu dzirdējusi, ka jelkāds teiktu, ka šis ir ērts un labs risinājums. Tam gan ir arī pozitīvais aspekts – retāk pērku dažādus bezalkoholiskos dzērienus veikalos.”
LA.LV atgādina, ka ražotāji šādu lēmumu nav pieņēmuši vien patikšanas pēc, tas bija nepieciešams, lai izpildītu Eiropas regulas prsības par vienreizējo plastmasu. Regula visā Eiropā stāsies spēkā 2024. gada jūlijā, taču ražotāji jau pērnā gada otrajā pusē uzsāka pāreju.
Saskaņā ar Coca-Cola globālo apņemšanos un stratēģiju – “Pasaule bez atkritumiem”, iniciatīvas mērķis ir panākt, lai korķīti varētu savākt pārstrādei kopā ar pudeli, līdz ar to palīdzot savākt vairāk korķīšu un mazinot plastmasas atkritumu apjomu.
Jaunā korķīša risinājuma atvēršanas sistēma ir tāda pati kā standarta pudelei. Taču inovācija slēpjas gredzenā, kas apņem pudeles kakliņu. Tajā ir iestrādāts stiprinājums, kas notur vāciņu piestiprinātu pie iepakojuma pēc tā atskrūvēšanas, tomēr joprojām nodrošinot gaisu necaurlaidīgu noslēgšanu.
Coca-Cola apzinās, ka mērķa “Pasaule bez atkritumiem” sasniegšanai nepieciešama sadarbība un partnerība – ar nozares pārstāvjiem, pārstrādātājiem, politikas lēmumu pieņēmējiem un citām ieinteresētajām pusēm un patērētājiem. Jaunie korķīši kalpo kā skaidrs vēstījums ar mērķi atvieglot lietotājiem nodošanu pārstrādei un savākt arvien vairāk pudeļu ar piestiprinātiem korķīšiem.
Augstākais mērķis ir iedibināt aprites ekonomiku iepakojumam, kurā katra pudele – un katrs korķītis – tiek savākti, pārstrādāti un izmantoti atkārtoti, kļūstot par kādu citu produktu, samazinot iepakojuma oglekļa piesārņojumu un nodrošinot, lai iepakojums netiek izmests atkritumos kā vides piesārņojums.