Ārlietu ministrija uz palīdzības tālruni saņēmusi 3624 zvanus 0
Pērn Ārlietu ministrijas (ĀM) Konsulārajā departamentā saņemti 3624 zvani uz departamenta palīdzības tālruni, šodien notikušajā preses konferencē pastāstīja Konsulārā departamenta direktore Guna Japiņa.
Salīdzinoši 2018.gadā tika saņemti 4137 zvani, bet 2017.gadā – 3232 zvani.
Tāpat Konsulārais departaments 1159 gadījumos sniedzis bezmaksas palīdzību. Bet 1098 gadījumos izsniegtas vai nu atgriešanās apliecības, vai Eiropas Ceļošanas dokumenti.
Savukārt 14 gadījumos piešķirta atmaksājamā atlīdzība, kuras kopēja summa sastādīja 5002 eiro. Savukārt kopš 2012.gada, kad tika ieviesta atmaksājamā atlīdzība, tajā izmaksāti 46 607 eiro.
Japiņa skaidroja, ka visbiežāk šāda palīdzība nepieciešama Latvija valstspiederīgajiem Dienvidamerikā, kuri atbrīvoti no brīvības atņemšanas soda kādā no kontinenta valstīm.
Kopumā pērn sniegti 305 049 konsulārie pakalpojumi, par kuriem iekasēti 9,6 miljoni eiro. 289 574 no šiem pakalpojumiem sniegti ārvalstu pārstāvniecībās, bet 15 475 – Rīgā.
Japiņa arī pastāstīja, ka pēdējos gados būtiski pieaudzis mācību vīzu pieteikumu skaits, kā arī atteikto vīzu īpatsvars. Attiecīgi, ja 2017.gadā tika atteikti 22% pieteikto mācību vīzu, tad 2019.gadā – jau 44%. Kā galveno iemeslu vīzu atteikšanai Japiņa minēja to, ka daudzos gadījumos vīzu gribētāji nav spējīgi atbildēt uz pamatjautājumiem.