Arī par izsargāšanās metodēm 4
“LA” lasītāja Biruta Gereiša, noklausījusies Latvijas Radio raidījumu, kurā piedalījušies vairāki pedagogi, bija neizpratnē: “Mani pārsteidza Kauguru skolotājs, kurš teica – kas tad būs, ja 9. klases skolēni neko nezinās par kontracepciju. Vai viņš domā, ka bērniem būtu jādod pretapaugļošanās tabletes jeb plaši jāizskaidro prezervatīvu lietošana?”
Valsts izglītības satura centrs (VISC), atbild, ka “veselības izglītības jautājumi ir integrēti vairāku pamatizglītības mācību priekšmetu, piemēram, “Sociālās zinības”, “Dabaszinības”, “Bioloģija”, “Sports” standartu saturā, kā arī “Klases stundu programmas parauga saturā”. “Pamatprasībās mācību priekšmeta “Sociālās zinības” apguvei ir noteikts, ka, beidzot 9. klasi, izglītojamais, piemēram, izprot fizioloģiskās pārmaiņas pusaudža un jaunieša organismā. Viņš izprot, kā notiek jaunieša garīgā pilnveidošanās; izprot ģimenes partnerattiecību būtību un savstarpējo atbildību. Jaunietis zina par ģimenes plānošanas nozīmi un iespējām, tajā skaitā kontracepcijas metodēm. Slimību profilakses un kontroles centrs ir izstrādājis ieteikumus skolotājiem, piemēram, “Metodiskie ieteikumi vispārējo un profesionālo izglītības iestāžu pedagogiem darbam ar audzēkņiem par seksuālās un reproduktīvās veselības, dzimumattīstības, attiecību veidošanas un atbildības jautājumiem” un mācību filmas.”