“Lada Niva” aizbrauc no Eiropas.
“Lada Niva” aizbrauc no Eiropas.
Publicitātes foto

Leģendārais padomju “krosovers” pamet Eiropu. Parādot godu vecajai “Ņivai” 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Nu aizbrauc vēl viens leģendārs auto. “Renault/Nissan” aliansē ietilpstošā Volgas autorūpnīca (VAZ) ziņo, ka arī jaunas “Ņivas” Eiropā ievestas netiks. Bēdīgi. Kāpēc?

Jau pirms Covid-19 krīzes par aiziešanu no Eiropas tirgus paziņoja kāda ļoti interesanta, pat Latvijas “Gada auto” sliktu ceļu karaļa nomināciju vinnējuša automobilīša ražotāji.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Suzuki Jimny” motoru izmešu rādītāji tika atzīti par pārāk tāliem no bargajām normām, soda naudas par pārāk lielām, lai plašu pieejamību šim saglabātu. Tātad jaunu “Džimu” nopirkt šogad vairs nevaram.

1974. gadā dzimusī “Ņiva” bija pirmais mums tolaik pieejamais auto, kas gluži vai šodienas “krosoveru” līmenī apvienoja pietiekamu komfortu un ātrumu (max. 150 km/h) uz šosejas ar ļoti labu pastāvīgas pilnpiedziņas sistēmu.

Un, būdama viegla (tikai nedaudz virs tonnas), “Ņiva” meža kāpās un dubļu žampās spēja vairāk, nekā var daudzi mūsdienu greznie un divreiz smagākie džipi.

Pateicoties šai universalitātei un Eiropas tirgum neparasti zemai cenai (tikai nedaudz virs 10 000 eiro), “Ņiva” iekaroja un bez būtiskām tehniskām izmaiņām saglabāja savu diezgan prāvu nišu ne tikai Latvijai līdzīgajā “postpadomju” zonā, bet arī Centrālajā Eiropā. Vācijā, piemēram.

Austrijā, kuras kalnaino pilsētu iedzīvotāju daļa pirka tās kā ziemas sezonas otro auto, ar kuru no līdzenākas un labāk tīrītas centra zonas vakaros piekļūt savam miteklim skaistajā nogāzē. Un no rīta līdz limuzīnam atkal nolaisties.

Žēl, ka jaunu “Ņivu” vairs nebūs. Prieks, ka vecenītes labestīgo vienkāršības auru joprojām brīžiem manīsim. Tepat Latvijā, kur, ļoti iespējams, šis auto nonāks tādā pašā godā, kādā savējo ceļ kāds kolumbietis.

Par 39 gadus veco “Ņivu” pārdevējs vēlas 35 miljonus kolumbiešu peso – aptuveni 6100 eiro, pamatojot to ar apgalvojumu, ka automobilis ir labā kārtībā un saglabājis 90 procentus oriģinālu detaļu.

Reklāma
Reklāma

Turklāt šis esot viens no diviem pirmajiem “Ņivas” eksemplāriem, kas pārdoti šajā Dienvidamerikas valstī.

Sarkanās, 250 000 km nobraukušās “Ņivas” virsbūve un salons tiešām ir labā kārtībā, apvidnieks aprīkots ar “Limacaucho” 6.50×16 “Super Jeep 6” riepām, un tam ir īpašas zilas numura zīmes, kas Kolumbijā tiek izsniegtas tikai klasiskām automašīnām.

Kopā ar automobili nākamais īpašnieks saņems oriģinālo remonta komplektu ar domkratu, lukturīti un riepu pumpi.

Kāda “Ņiva” saulītē izbraukusi arī tepat Eiropā. Nesen mediji rakstīja, ka autosporta leģendas Mihaela Šūmahera brālis Ralfs (arī bijušais F-1 pilots) samaksājis 12 590 eiro par automobili, ko izmantos kā mini bāru, piekabinātā mucā izvadājot vīnu no “Schumacher Selection” krājumiem.

Jaunu “Ņivu” tātad Eiropā nebūs. Līdzīgu vārdiņu gan manīsim. Labo slavu izmantot centīsies “VW” koncerns, kurš līdzīgu izmēru krosoveru “Nivus” sola parādīt jau šogad. Bet es…

Atzīstos – uz ceļa veco labo VAZ zirdziņu sastopot, allaž sūtīšu signālsveicienu. Iemesls šim rituālam īpašs – “Ņivā” dzimusi mana jaunākā meita Māra, kura nu jau māca stūrēt savu gandrīz pilngadīgo Esteri.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.