Arī Kurzeme gatava samazināt reisus 4
Atšķirībā no Latgales un Vidzemes Kurzemes plānošanas reģions (KPR) norāda, ka būs nepieciešama vairāku autobusu maršrutu slēgšana.
“Skaidrs ir tas, ka tie autobusu maršruti, kurus izmanto skolēni un iedzīvotāji, kuriem tā ir vienīgā iespēja tikt uz darbu, pilnībā slēgti netiks,” uzskata Kurzemes plānošanas reģiona sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.
Kopumā Autotransporta direkcijas (ATD) priekšlikumos Kurzemes reģionā piedāvāts veikt reisu samazinājumu vairāk nekā 25 maršrutos un arī vairākus no tiem slēgt. Izskatās, ka Ventspils novadā izmaiņas būs vislielākās: ieteikts slēgt maršrutu Ventspils–Blāzma–Ugāle–Usma–Ugāle. To izmanto pavisam nedaudz cilvēku, reizēm pat neviens, bet valsts dotācija ir apmēram 90%. Šim maršrutam ir alternatīvas. Pagasta pārvalde ierosinājusi šo maršrutu slēgt un ceļa posmu iekļaut citos maršrutos, lai Usmas iedzīvotāji varētu nokļūt Ventspilī, jo pašreiz autobuss nobrauc apmēram 100 kilometrus un biļete līdz Usmai maksā trīsarpus eiro. Tiek ierosināts slēgt arī maršrutu Ventspils–Mazirbe. “Autobuss kursē vasaras sezonā, tādēļ šis maršruts nekalpo tam, lai iedzīvotāji nokļūtu darbā, skolēni – skolā. Iespējams, samazināsim dienu skaitu, kad autobuss kursē. Piemēram, četru dienu vietā rosināsim atstāt vienu, bet pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju,” pamato V. Brūdere.
Citādāka situācija ir Kuldīgas un Talsu novados. “Ir ieteikts slēgt maršrutu Talsi–Kuldīga, bet satiksmi starp pilsētām nodrošina arī maršruts Liepāja–Talsi,” stāsta KPR pārstāve. Savukārt Saldus novada maršrutam Druva–Draudzība tiks izvērtēts biežums.
Brīvdienās ieteikts samazināt reisu skaitu Liepājas–Ventspils autobusiem. Tāpat reisu skaita izmaiņas varētu skart tālsatiksmes autobusus, kas no galvaspilsētas kursē uz Kurzemes lielākajām pilsētām – Liepāju, Ventspili, Kuldīgu, Talsiem un Saldu. “Šeit ir nepieciešams izvērtēt atsevišķus reisus nedēļas nogalēs. Precīzāk – autobusu piepildījumu. Cik pasažieru pārvietojas? Šobrīd daudzi autobusi kursē ik pēc stundas, tā vietā varētu palielināt intervālu starp reisiem, piemēram, autobuss brīvdienās kursētu ik pēc pusotras divām stundām,” prāto V. Brūdere.
Pārmaiņas nepieciešamas arī tālsatiksmes maršrutā Pāvilosta–Kuldīga–Tukums–Rīga. “Šobrīd šajā maršrutā autobusi kursē kā gliemeži. Autobuss no Pāvilostas iziet no rīta ap pulksten četriem un Rīgā ienāk 8.00. Piekritīsiet, ka tādā agrumā tas ir ļoti daudz?” retoriski jautā V. Brūdere.
Šobrīd KPR gaida attiecīgo pašvaldību apstiprinājumu, lai 2. februārī Sabiedriskā transporta padomes sēdē varētu sniegt savu vērtējumu, kuri reisu optimizācijas priekšlikumi tiek akceptēti, kuri ne. “Nedrīkst arī pārforsēt un pārāk daudz reisu noņemt. Arī biļetes cenu reģionālajos autobusos paaugstināt nedrīkst, jo tādējādi ar autobusu pārvietosies vēl mazāk cilvēku. Vai vispār izvēlēsies nebraukt. Mūsu reģionam ir vēl viena īpatnība. Salīdzinot ar citiem, Kurzemē iedzīvotājiem praktiski nav iespēju izmantot pasažieru vilciena pakalpojumus. Ko nevar teikt par Zemgali, Vidzemi un Latgali. Mums ir tikai piektdienas vakaru vilciens Rīga–Liepāja un svētdienas vakaru vilciens Liepāja–Rīga,” rezumē KPR sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja.
“LA” 22. janvāra avīzē jau rakstīja, ka arī Zemgalē ir gatavi pārmaiņām un šajā reģionā vislielākais maršrutu samazinājums skars Aizkraukles, Dobeles un Jēkabpils apkaimi.