Samts un briļļu stikli 0
Ir diezgan vēls darba dienas vakars, un mēs abi, lēni klumburējot augšup pa kāpnēm, sasniedzam galamērķi trešajā stāvā. Jau kāpņutelpā pamanītie mākslas objekti liek nojaust, ka interjers šeit būs neparastāks. Intuīcija nepieviļ: atverot telpas durvis, paveras vien vēstures grāmatās redzēta aina – gar sienu nostiepti sarkani samta aizkari ar zelta krāsas pušķīšiem, plauktos vecas grāmatas un patvāris, bet gar sienām izvietoti ar tādu pašu samtu apvilkti sēžamie.
Istabā neviena nav. Ielūkojamies spogulī, lai piekārtotu vēja sajauktos matus, un cauri tumšam koridoram dodamies virzienā, kur skan vīrieša balss un mazpazīstamas mūzikas notis. Skatienam paveras liela, gaiša zāle, kurā tango ritmos kustas kāds pāris un norādes sniedz deju skolotājs. Nevēlēdamies traucēt, dodamies atpakaļ uz priekštelpu gaidīt savu kārtu.
Pa vienam vai pāros sarodas arī citi dejotgribētāji, skaļi sveicinot jau atnākušos, lēnām pārģērbjas, smaida un apmainās pieklājības frāzēm. Gan interjers, gan svešinieku laipnā attieksme liek justies kā elitāra kluba biedriem, kuri atnākuši uz kārtējo izsmalcināto sanāksmi.
Priecājos, ka sporta bikšu vietā no skapja izraku melnus svārkus un pirms nākšanas nopūderēju degunu – jūtos iederīga. Drīz durvīs parādās skolotājs un aicina visus doties uz zāli. Tagad tā mūsu acīm atklājas pilnā krāšņumā. Plaša telpa ar skatuves daļu tālākajā galā, lieliem logiem, kam pāri loku met mežģīņu aizkari. Interesanti – pie aizkaru stangas savu vietu atradušas vīriešu kaklasaites dažādās krāsās un rakstos. Nespējot tam rast racionālu izskaidrojumu, pēc nodarbības meklēju informāciju par interesanto iekārtojumu, un, izrādās, šī vieta, ko izmanto dažādiem pasākumiem, iekārtota, pamatojoties uz otrreizējās pārstrādes ideju. Turklāt kaklasaites nav vienīgais savādais elements – interjerā atrodami arī 753 briļļu optiskie stikli, 29 žaketes, 17 blūzes, 14 kleitas, 12 svārki, 6 kurpes un vēl, un vēl.
Ieklausies vīrietī, sieviete!
Nodarbība sākas bez garām ievadrunām. Sastājoties aplī, uzreiz sākam iesildīties. Tā nav ierastā staipīšanās kā fitnesa zālē, bet lēnas, plūstošas kustības, kas iemāca pareizi pievilkt kājas un turēt partneri. Pēc pāris minūtēm vietu apļa vidū ieņem Aigars ar savu partneri Mariju, nedaudz ieskicējot, ko šodien apgūsim.
Skolotājs visiem atnākušajiem liek sadalīties pa pāriem un piekodina, ka tango vadošā loma ir vīrietim (sievietes, kuras bija atnākušas kopā ar draudzeni, lomas sadalīja pēc saviem ieskatiem). Dāmai jāieklausās sava partnera ķermeņa valodā, jāuzticas un jāļaujas tikt vadītai. Parasti dejas laikā dejotāji ar krūtīm ir tuvāk viens otram nekā ar gurniem, bieži pat fiziski saskaroties ar krūšu kurvjiem (atkarībā no partneru augumu atšķirībām un satvēriena ciešuma). Vaigs pret vaigu vai zods pret pieri, ja starp partneriem ir lielāka augumu starpība. Šoreiz gan mums ir atļauts ieturēt lielāku distanci. Taču neatkarīgi no satvēriena ciešuma tam jābūt vieglam un izjustam, gluži kā apskāvienam.