Foto: Timurs Subhankulovs

Ar velosipēdu vilcienā? Turpmāk tā braukāt būs krietni vieglāk 2

Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

“Šobrīd ir neiespējami vai apgrūtināti velosipēdistiem pārvietoties 53% Eiropas ātrāko vilcienu savienojumu starp valstu galvaspilsētām un lielākajām pilsētām, jo šajos vilcienos nav īpašu novietņu velosipēdiem,” tā šovasar bija izpētījusi Eiropas Riteņbraucēju federācija (ERF).

33% gadījumu vilcienu maršrutos velosipēdus vispār aizliegts ienest vilciena vagonā, bet vēl 18% gadījumu riteņbraucējiem pārvietošanās ar vilcienu, lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, aizņem vairāk laika nekā pasažierim bez velosipēda.

CITI ŠOBRĪD LASA

Īpaši kritiska situācija ir Vidusjūras reģionā, kā arī daudzu riteņbraucēju apjūsmotajā Skandināvijā. Kā norāda ERF – nav iespējams nokļūt no Kopenhāgenas uz Stokholmu, ja vēlies vest līdzi velosipēdu.

Labā ziņa ir tā, ka Eiropas Parlaments un Eiropas Padome panākusi provizorisku politisko vienošanos, kas paredz uzlabot vilcienu pasažieru tiesības. Tostarp visiem jaunajiem un atjaunotajiem vilcienu sastāviem būs obligāti vagonos jāatrod vieta vismaz četrām velosipēdu novietnēm.

“Vēl gaidām vienošanās galīgo tekstu, bet saprotam, ka vilcienos būs jāizvieto vismaz četras velosipēdu novietnes,” sacīja viena no ERF izpilddirektorēm Džila Vorena. Interesanti, ka daži no pārvadātājiem jau paziņojuši, ka vilcienos uzstādīs pat astoņas novietnes, kas ir skaits, kādu sākumā pieprasīja ERF. Šādu soli īstenos, piemēram, Vācijas starppilsētu ekspresis “ICE”. Zināms, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā četrus gadus pēc to pieņemšanas.

Priecē, ka arī jaunajos “Škoda Vagonka” elektrovilcienos, kuri nonāks “Pasažieru vilciena” (“PV”) rīcībā, būs paredzētas vietas velosipēdu pārvadāšanai. Tā “Latvijas Avīzei” apstiprināja “PV” pārstāve Agnese Līcīte. Viņa gan vēl nespēja nosaukt precīzu gaidāmo velonovietņu skaitu vienā vilcienā vai vagonā, jo vilciena iekšējā interjera dizains un aprīkojuma izkārtojums vēl ir saskaņošanas stadijā.

Būtiski, ka panāktā vienošanās paredz ne tikai velonovietnes vilcienos. Tā garantēs arī, piemēram, maršruta maiņu un palīdzību pasažieriem, ja reiss kavēsies vai pat tiks atcelts.

Ja vilciena reiss kavēsies ilgāk par 100 minūtēm, dzelzceļa pārvadājumu operatoram būs pienākums pasažieriem nodrošināt iespējami labāko alternatīvo maršrutu, līdzīgi kā to šobrīd dara gaisa pārvadātāju biznesā. Dzelzceļa operatoriem būs jānodrošina biļešu izmantošana visos iespējamos maršrutos, nosedzot jebkuras papildu izmaksas.

Reklāma
Reklāma

“Mēs panācām svarīgu vienošanos par Eiropas dzelzceļa transporta nākotni. Mums izdevās nodrošināt vienādas minimālās pasažieru tiesības visā ES, ja runājam par velonovietnēm, biļetēm un pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām tiesībām.

Tie ir būtiski uzlabojumi, lai dzelzceļa satiksme būtu ērtāka un pasažieriem draudzīgāka,” norādīja EP deputāts, polis Boguslavs Liberackis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.