– Vai Latvijā varētu ienākt kādas Eiropas kompānijas? 4
– Jā, protams. Vācijas “Deutsche Bahn” pirms trim gadiem prezentēja vīziju, ka no 2105. gada sāks savu invāziju Baltijā. Varbūt vācieši varētu piesaistīt kādas kravas no rietumiem uz austrumiem. Arī Baltkrievijas pārvadātājs varētu ienākt.
– Kā vērtējat “LDz Cargo” konkurentu (Krievijas dzelzceļa kompānijas “RŽD Logistika” meitasuzņēmums “Euro Rail Cargo”) ienākšanu Latvijas tirgū, kur tai palīdz bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers? Vai svešā meita neatņem darbu pašu meitai “LDz Cargo”?
– Mēs esam pieraduši strādāt konkurences apstākļos. Pie diviem pārvadātājiem ienāk trešais, un nekā traģiska te neredzu. Nāks jaunas kravas no valsts, kurai pieder šī kompānija, iespējams, tā būs ieinteresēta uzlabot infrastruktūru Krievijas pusē. Iespējams, “LDz Cargo” zaudēs kādas kravas, bet valstij ieguvumu būs daudz vairāk. Starp citu, lietuvieši paši piedāvājās izveidot ar Krievijas dzelzceļu kopuzņēmumu, bet pēdējais izlēma ienākt Latvijā. Tas no valsts viedokļa ir ieguvums, jo kompānija strādās visā Baltijā, bet nodokļi paliks Latvijā. Tā ir maza Latvijas tranzītbiznesa uzvara.
– Tātad paredzat kravu pārdali, nevis jaunu piesaisti?
– Ekonomiskā izaugsme sabremzējas, un kravu objektīvi būs mazāk. Tāpēc vien mūsu 2012. gada rekordu (60 miljoni t) atkārtot nav iespējams. Galvenais – nosargāt to augsto līmeni, kuru esam sasnieguši, – tos vismaz 55 miljonus tonnu, uz kuriem balstās mūsu investīciju plāni. Taču, cik esmu runājis ar “RŽD Loģistika” Krievijas īpašniekiem, viņi tomēr noskaņoti vairāk kravu pavērst Latvijas virzienā, tādēļ ceru, ka nāks klāt jaunas kravas, nevis tiks pārdalītas esošās.