Nekas nav jānojauc, bet mirušie pacietīs: Apkaimes iedzīvotāji ironizē par “kapu tramvaju” 12
Kā ieceri par tramvaja līnijas izbūvi vērtē maršruta apkaimes iedzīvotāji?
Diāna Kuļikova, mikrobioloģe, dzīvo “Skanstes virsotnēs”: “Skanstes rajona iedzīvotāji ir pelnījuši labākas iespējas, kā nokļūt līdz centram. Tāpat arēnai “Rīga” un olimpiskajam centram ir diezgan daudz apmeklētāju, kam būtu nepieciešams ērts transports. Ne visiem šejieniešiem ir savas privātās automašīnas. Arī es pati bieži izmantoju sabiedrisko transportu, lai nokļūtu darbā. Tādēļ uzskatu, ka jaunu tramvaja līniju būvēt ir vērts, un būs gana daudz pasažieru. Rīgas domei, iespējams, ieceri vajadzēja veiksmīgāk komunicēt ar sabiedrību.”
Inga Gorbunova, publiciste, dzīvo Skanstē: “Neatbalstu Skanstes tramvaja līnijas izveidi. Izbūvēt tramvaja līniju tomēr nav gluži tas pats, kas ieviest jaunu autobusa maršrutu. Tāpēc, lai ko tādu sāktu, jābūt argumentiem, kas pārliecina vairāk par to, ka “70 miljoni paliks neapgūti”. Piekrītu ekspertiem, ka Skanstes tramvaja līnijai kā lokam ap centru būtu jēga tikai tad, ja būtu izbūvēts Hanzas šķērsojums un, apbraucot centru, ar tramvaju varētu tikt uz Pārdaugavu. Tagad jēgu tiešām neredzu. Arēnā “Rīga” pasākumi nenotiek katru dienu, un tur var itin ērti nokļūt ar sabiedrisko transportu, kas kursē pa Valdemāra ielu. Savukārt cilvēki, kuri var atļauties iegādāties dzīvokļus Skanstes jaunajos projektos, ar tramvaju brauks varbūt tikai gadījumā, ja būs zaudējuši derībās vai arī kredīta slogs būs tik smags, ka vairs ne auto atļauties, ne spēka kājām paiet. Bet vai tādēļ jāpārapbeda cilvēki, jārada ilgstošs satiksmes haoss? Nav grūti iztēloties, kā noritēs šie būvdarbi!”
Alise, viesmīle, strādā “Skanstes virsotnēs”: “Skanstei ir vajadzīgs tramvajs vai kāds cits jauns sabiedriskā transporta maršruts, lai būtu ērtāk nokļūt šai apkaimē. Es pati dzīvoju ārpus Rīgas, un no savas pieturas līdz darbam eju kājām 20 minūtes. Ja šeit būtu tramvajs, es to noteikti izmantotu. Un līdzīgi, manuprāt, domā daudzi šejienieši. No otras puses, es nevēlētos, lai šis tramvajs ietu gar kapiem. Kapi man asociējas ar klusumu un mieru. Bet, izbūvējot tramvaju, noteikti rastos lieks troksnis. Tādēļ vajadzēt domāt par alternatīvu maršrutu.”
Andrejs, komunikācijas speciālists, strādā Senču ielā: “Pats esmu no laukiem, tādēļ spēju novērtēt to estētisko baudījumu, kas pašlaik vērojams Skanstē, kur ir lieliskas iespējas brīvā dabā pastaigāties un sportot, nav trokšņa un mašīnu. Vai tiešām tur plāno intensīvu apbūvi, izbojāt skaisto teritoriju!? Labāk būtu tur uzbūvējuši kādu atpūtas kompleksu. Ar pašreizējo Skanstes apkaimes iedzīvotāju skaitu nekādas lielas vajadzības pēc tramvaja ierīkošanas nav. Manuprāt, te ērtāk satiksmi organizēt, izmantojot autobusus, trolejbusus vai mikroautobusus.”
Iveta, tautas daiļamata meistare, dzīvo Senču ielas apkaimē: “No Rīgas domes gribētos dzirdēt vairāk piedāvājumu par iespējamiem tramvaja maršrutiem. Vai tad šī ir vienīgā septiņu metru josla Rīgā, kur var izbūvēt tramvaju? Man nepatīk veids, kā šī iecere tiek īstenota. Šis, protams, ir vienkāršs variants, jo nekas nav jānojauc, savukārt mirušie pacietīs. Bet pareizi tas nav. Runājot par Eiropas finansējumu un pašas Rīgas līdzmaksājumu, šķiet, pilsētas vadība nedomā par šā ieguldījuma atpelnīšanu. Un tas nav pareizi galvaspilsētas attīstībai.”
Viesturs, audiospeciālists, dzīvo Senču ielas apkaimē: “Jaunā tramvaja projekts atgādina biznesa inkubatora ideju. Nav vēl ne tāmes, ne citu vajadzīgo dokumentu, bet jau sāk kaut ko darīt. Slepenība un steiga var liecināt, ka kaut kas šajā iecerē nav tīrs. Sabiedrībai ir pārāk maz informācijas, lai izvērtētu tramvaja nepieciešamību. Gribētos plašākus skaidrojumus no Rīgas domes vadības. Turklāt – vai ir vērts 70 miljonus ES naudas un vēl 20 miljonus pašvaldības finansējuma ieguldīt nepilnos četros kilometros sliežu, kas noderēs samērā mazam cilvēku lokam? Tur taču visu var kājām izstaigāt. Citām teritorijām tramvajs ir vairāk nepieciešams. Absurda šķiet arī noslogotās Senču ielas izmantošana.”
Uzziņa
* Piesaistot 70 miljonus eiro Kohēzijas fonda līdzekļu, Rīgā plānots izbūvēt jaunu tramvaja līniju, kas savienos 6. tramvaja maršrutu Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojumā un 5., 9. tramvaja maršrutu Pētersalas ielā.
* Projekta ietvaros plānots izbūvēt tramvaja sliežu ceļu 3,6 kilometru garumā maršrutā: Sporta iela–Skanstes iela–Zirņu iela–Senču iela–Pērnavas iela.