Ar taksometru no lidostas. Ko darīt, ja gadās negodīgs vadītājs? 0
Augustā Latvijā ieradīsies divi radinieki no ASV. Vai bez liekiem uztraukumiem varam izmantot taksometra pakalpojumus un mums neprasīs nesaprātīgu summu, lai no lidostas nokļūtu līdz manām mājām Rīgas nomalē? Ko darīt, ja mums gadīsies negodīgs taksometra vadītājs? MIRDZA RĪGĀ
Līdz šim lidostā un citos starptautiskas nozīmes transporta objektos savus pakalpojumus varēja sniegt jebkurš pārvadātājs, kam bija izsniegta atbilstīga licence.
12. jūlijā stājās spēkā grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas paredz stingrākas prasības taksometru pakalpojumiem publiskiem mērķiem starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos – ne tikai lidostās, bet arī ostās, dzelzceļa stacijās un autoostās. Ja autopārvadātājs pārkāps likumā noteiktās prasības un taksometra skaitītājs nebūs ieslēgts, pasažierim būs tiesības atteikties maksāt par pakalpojumu. Turklāt pirms taksometra izvēles vienmēr var vadītājam pajautāt, cik (vismaz aptuveni) līdz izvēlētajam galamērķim par braucienu būs jāmaksā.
Lai samazinātu iespēju, ka taksometru vadītāji uzskaitē samazina faktiski gūtos ienākumus, noteikts, ka taksometru piemērotie palielinājumi vai atlaides nevarēs pārsniegt 50% no paziņotā tarifa, aizliedzot manuālas darbības taksometra skaitītājā jau pēc brauciena.
Papildu prasības paredzētas arī attiecībā uz tīmekļvietnēm un mobilo vietņu pakalpojumiem. Plānots, ka pakalpojuma reģistrāciju veiks Autotransporta direkcija.
Izmaiņas likumā nosaka stingras prasības taksometra numura zīmju reģistrācijai, licences un licences kartītes saņemšanai un anulēšanai, papildu prasības taksometra aprīkojumam un citus svarīgus jautājumus.