
Ģimenes auto “Peugeot 308” iznākusi versija GT 0
“Peugeot” kompaktklases modelim “308” iznākusi sportiskāka versija GT. Tāpat kā bāzes modelis, arī “308 GT” pieejams ar piecdurvju hečbeka vai universāļa virsbūvi.
GT versiju no ārpuses var atpazīt pēc sportiskiem virsbūves apdares elementiem, diviem taisnstūra formas izpūtēja uzgaļiem un īpašiem 18 collu riteņiem. Kopumā 308 GT izskatās diezgan atturīgi, taču franču dizaineri to droši vien darījuši ar nolūku – agresīvu dizainu pietaupot gaidāmajai vēl sportiskākajai GTi versijai.
Arī salonā sportiskie akcenti nav pārāk uzbāzīgi: mēreni sportiski sēdekļi ar sarkanām diegu vīlēm, metāla uzlikas pedāļiem un citi sīkumi. Jāteic, ka “Peugeot 308” pat bāzes izpildījumā mazā stūrīte un augšup piepaceltais mērinstrumentu panelis izskatās gana sportiski.
“308 GT” ir mazliet stingrāka un zemāka piekare, taču tā nav pārspīlēti sportiska. Arī šajā gadījumā jāpiemin mērenība, jo GT versija ir tāds kā vidusposms starp parastajām modifikācijām un drīzumā gaidāmo GTi versiju ar 270 zirgspēkiem. Šeit nonākam pie GT dzinējiem – 1,6 litru benzīna turbomotora (205 ZS) un divlitru turbodīzeļa (181 ZS). Abi spēka agregāti ir visai sprigani, taču ne ekstrēmi. Jāpiebilst, ka benzīnniekam pienākas tikai sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, bet dīzelis tiek komplektēts ar sešpakāpju mehāniku vai automātu. Ar īpašu podziņu pārslēdzot sportisko režīmu, automobilim stūre kļūst stingrāka, automātiskā pārnesumkārba pāriet attiecīgā režīmā un mērinstrumentu skalas kļūst koši sarkanas. Vēl sporta režīmā no stereosistēmas skaļruņiem parādās īpaši agresīva sporta dzinēja skaņas imitācija. Šī jocīgā opcija dažādu autoražotāju modeļiem mūsdienās sastopama arvien biežāk.
Kopumā jāteic, ka “308 GT” ir visai patīkams, sabalansēts un labi aprīkots modelis ar viegli sportisku piesitienu.
“Peugeot 308 GT” sākuma cena ir 24 787 eiro.
