Foto: LETA/LA.lv kolāža

Ar Šleseru un Šķēli saistīts uzņēmums vērsies Eiropas Komisijā 2

Lietuvas dzelzceļa pakalpojumu uzņēmums “LGC Cargo”, kas netieši saistīts ar Latvijas ekspolitiķiem un uzņēmējiem Aināru Šleseru un Andri Šķēli, kā arī Krievijas valsts dzelzceļa kompāniju “Rossijskije žeļeznije dorogi” (RŽD), nesaņemot atļauju vest tranzīta kravas caur Lietuvu, vērsies ar sūdzību Eiropas Komisijā (EK).

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas
“LGC Cargo” vadītājs Sergejs Gračovs ziņu aģentūrai BNS apliecinājis, ka sūdzība EK Konkurences direktorātam iesniegta pagājušajā ceturtdienā, bet piebildis, ka uzņēmums vēl nav saņēmis oficiālu apstiprinājumu par tās saņemšanu.

Pēc viņa teiktā, “LGC Cargo” Eiropas Komisijā apstrīdējis Lietuvas transporta drošības administrācijas (LTSA), valsts dzelzceļa uzņēmuma “Lietuvos geležinkeliai”, Sakaru regulēšanas dienesta (RRT) un Satiksmes ministrijas darbības un lēmumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmumam “LGC Cargo”, kura akcionāru un vadītāju skaitā ir bijušais “Lietuvos geležinkeliai” ģenerāldirektors Stasis Dailīdka un bijušais viņa vietnieks Stasis Gudvalis, pusotra gada laikā nav izdevies iegūt atļauju vest cauri Lietuvai kravas no Latvijas robežas līdz Krievijas Kaļiņingradas apgabala robežai.

Lietuvas Satiksmes ministrija šajos “LGC Cargo” plānos saskata apdraudējumu nacionālajai drošībai un godīgai konkurencei, un ministrijai pakļautā LTSA neizdod uzņēmumam atļaujas visiem iecerētajiem maršrutiem, norādot, ka ar tranzītpārvadājumiem starp trešajām valstīm var nodarboties tikai valsts kontrolēts uzņēmums.

“LGC Cargo” kategoriski noliedz, ka vēlas veikt tranzītpārvadājumus, skaidrojot, ka kravas no Krievijas vai Kazahstānas caur Latviju, Lietuvu un Kaļiņingradu tiktu vestas uz Poliju. Kā izteicies Gračovs, par tranzītu varētu uzskatīt kravu vešanu no Krievijas pamatteritorijas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Savukārt LTSA direktora vietnieks Justs Rašomavičs ziņu aģentūrai BNS skaidrojis, ka tranzītu nosaka pēc maršruta, kurā tiek pieprasītas pārvadājumu jaudas, – šajā gadījumā no Lietuvas robežām ar Latviju un Baltkrieviju līdz robežai ar Kaļiņingradas apgabalu, tādēļ pērn uzņēmumam piešķirta tikai daļa prasīto jaudu kravu pārvadājumiem pa maršrutiem valsts iekšienē.

Iepriekš viņš aģentūrai BNS sacījis, ka uzņēmums vairs necer saņemt jaudas pārvadājumiem minētajos maršrutos. Tomēr “LGC Cargo” gatavojas līdz 8.aprīlim atkal iesniegt šādu pieteikumu LTSA.

Kā februārī vēstīja Lietuvas sabiedriskās raidorganizācijas ziņu portāls “Lrt.lt”, “LGC Cargo” akciju kontrolpakete – 51% – pieder uzņēmumam “Baltijas tranzīta serviss”, kas Latvijā ir viens no lielākajiem privātajiem dzelzceļa operatoriem.

Kā konstatējusi LRT pētnieciskās žurnālistikas nodaļa, Lietuvas dzelzceļa tirgū ar Latvijas uzņēmumu starpniecību centies iekļūt Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātais oligarhs, agrākais RŽD vadītājs Vladimirs Jakuņins, kas 2014.gadā iekļauts ASV sankciju sarakstā par saistību ar Krievijas agresiju Ukrainā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.