Ar sirsnīgu smaidu mūsdienīgā aptiekā 1
Pēc rekonstrukcijas atvērta „Mēness aptieka” ar Zemgales reģionā plašāko aptiekas produktu izkārtojumu un apjomīgāko klientu apkalpošanas zonu ērtākai pakalpojuma pieejamībai. Aptiekas rekonstrukcijā nozīmīga loma ir Egitai Šafikai, kurai ir izdevies piepildīt savu profesionālo sapni – kļūt par farmaceita asistenti, un šī profesija ļauj dienu no dienas īstenot arī viņas vēlmi palīdzēt cilvēkiem.
Kā diplomēta farmaceita asistente “Mēness aptiekā 10” Jelgavā Egita strādā jau trīs gadus, taču viņas saikne ar farmāciju izveidojās krietni senāk.
“Pirms 14 gadiem sāku darbu aptiekā par farmaceita palīgu. Redzot, kā strādā farmaceiti un farmaceita asistenti, jau toreiz sapratu, ka labprāt stātos līdzās, taču, lai mācītos par farmaceita asistenti, man pietrūka drosmes. Pēc vairākiem gadiem, meklējot jaunas iespējas tālākai dzīves izaugsmei, pamanīju piedāvājumu apgūt farmaceita asistenta profesiju Latvijas Universitātes Rīgas 1. medicīnas koledžā “Mēness aptiekas” finansētā programmā. Turklāt man bija iespēja iegūt arī uzņēmuma stipendiju un prakses vietu savā pilsētā. Nodomāju – kas varbūt labāks, kā apvienot studijas un praksi īstā aptiekā!” stāsta Egita. Viņa gan atzīst, ka vienlaikus mācīties, strādāt un rūpēties par mazu bērnu izrādījies arī diezgan sarežģīti, taču tas nav neiespējami.
“Studēt medicīnas jomā viegli nav. Apzinājos, ka farmaceita asistentam ir jābūt zinošam un tātad – neko nedrīkstu palaist garām. Sākuma bija bažas, piemēram, par ķīmijas apgūšanu – tomēr ar laiku arī tās izgaisa. Atbalstīja ģimene, kolēģes bija pretimnākošas un visu izdevās apvienot. Mans studiju kurss arī ir fantastisks – joprojām satiekamies,” saka Egita.
Darīt visu, lai palīdzētu
Farmaceita asistentam aptiekā ir daudz pienākumu, tiesa, darbs norit farmaceita vadībā, un viņam ir savi specifiski pienākumi un kompetences. Ja farmaceita asistentam rodas kāds profesionāls jautājums, var un vajag vērsties pie kolēģa farmaceita.
Pandēmijas ietekmē aptiekā attīstījās digitālie pakalpojumi – preču pasūtīšana internetā, tika piedāvātas attālinātas farmaceita konsultācijas –, taču Egita zina teikt, ka aptiekas klienti tāpat alkst pēc komunikācijas. “Dzīvā saskarsme, sirsnīgs smaids un saruna aci pret aci joprojām ir vajadzīgi, īpaši, cilvēkiem gados. Dažkārt, kad pasūtījums veikts internetā ar sūtījuma piegādi uz aptieku, atnākot tam pakaļ, klients mēdz kastīti tūlīt atvērt un izrunāt interesējošos jautājumus, kaut gan, iespējams, aptiekas mājas lapā jau ir izlasīti visi preču apraksti un lietošanas instrukcijas.”
Egita atzīst, ka lielāko gandarījumu sniedz iespēja palīdzēt cilvēkiem: “Nekad nesakām nē! Ikreiz meklējam risinājumu, lai sagādātu klientam tieši tās zāles, kas viņam ir nepieciešamas. Jelgavnieki zina, ka ļoti cenšamies un darām tā, lai viņi vienmēr aizietu no aptiekas apmierināti. Rūpējoties par mūsu klientiem, arī mēs augam un profesionāli pilnveidojamies, uzzinām daudz jauna. Ir patīkami, kad ārsts piezvana uz aptieku un saka: es zinu, ka jūs šo medikamentu sagādāsiet.”
Laika pietiek visam
Ja, sākot studijas un darbu aptiekā, Egita vēl bažījās par laika plānošanu, tad tagad viņa atzīst, ka laika pietiek visam. “Zinu savu darba grafiku, un tas ļauj saplānot arī pilnvērtīgu atpūtu. Aptiekā strādājam divpadsmit draudzīgas, izpalīdzīgas sievietes – esam ļoti labs kolektīvs un par visu spējam vienoties. Mums ir gan kopīga ikdiena, gan kopīgi svētki. Tas ir svarīgi – spēt nodalīt darbu no izklaides, vienlaikus prast arī kopā atpūsties un svinēt. Lai darbā būtu labi rezultāti, vajadzīgas sirsnīgas, cilvēcīgas attiecības darba kolektīvā,” ir pārliecināta Egita.
Brīvdienās viņa daudz laika pavada ar ģimeni – piektdienas vakarus velta galda spēlēm, ik vasaru dodas nu jau tradicionālajā laivu braucienā un apceļo Latvijas novadu skaistākās vietas.
Arī nākamā izglītības līmeņa iegūšanas iecere arvien ir Egitas prātā. “Pēc koledžas absolvēšanas vēlējos turpināt studijas universitātē, lai kļūtu par farmaceiti, tomēr tobrīd, izvērtējot prioritātes, apzinājos, ka bērna skolas gaitu uzsākšana ir svarīgāka, un man šim notikumam jāvelta pietiekami daudz laika. Taču visi koledžas studiju pieraksti stāv kārtīgi salikti plauktā un gaida piemērotu brīdi, lai atkal tiktu atvērti, jo domu par studiju turpināšanu neesmu atmetusi.”
Zināt, prast, pilnveidoties
“Augstu vērtēju iespēju apgūt farmaceita asistenta profesiju “Mēness aptiekas “ finansētā programmā – studējot man bija iespēja gan iegūt profesiju, gan apgūt pieredzi mentora vadībā. “Mēness aptieka” nodrošina arī pēcdiploma izglītību – seminārus, kursus, kuros varu papildināt zināšanas un uzturēt kvalifikāciju. Mācīties vienmēr ir labi.”
Pamatojot savulaik izdarītās izvēles nekļūdīgumu Egita uzsver: “Farmaceita asistenta profesija garantē stabilitāti – aptiekas bija, ir un būs nepieciešamas un mūsu zināšanas ir noderīgas, lai cilvēki būtu veseli un laimīgi.”
Aizvien mūsdienīgāka aptieka
Aptieka top aizvien mūsdienīgāka un farmaceitiskā aprūpe – pieejamāka. To droši var sacīt par „Mēness aptieku” Jelgavā Katoļu ielā 18. Aptieka ir piedzīvojusi vērienīgu rekonstrukciju, un nu katrs apmeklētājs, pārkāpjot tās slieksni, nonāk jaunumiem bagātā vidē, kur viņu sagaida zinoši farmācijas speciālisti.
Klientiem tagad pieejamas mūsdienīgi aprīkotas aptiekas telpas vairāk nekā 130 kvadrātmetru platībā. Aptiekā ir apjomīga klientu apkalpošanas zona un īpaši ērts aptiekas produktu izkārtojums tai līdzās, lai nodrošinātu labu pakalpojuma pieejamību. Tagad ir piecas klientu apkalpošanas kases, tādējādi vienlaikus vajadzīgo aptiekas produktu un konsultācijas var saņemt vairāk jelgavnieku vai pilsētas viesu, kuri iegriežas aptiekā. Papildu jaunums ir daudzās pašapkalpošanās joslas ar dažādiem aptiekas produktiem un aptiekas informāciju.
Egita Šafika, būdama farmaceita asistente aptiekā, ir uzņēmusies daudzu praktisko un organizatorisko jautājumu risināšanu un ir priecīgi pacilāta par jaunumiem un plašo rekonstrukciju aptiekā, kuras realizācijā kopā ar kolēģiem ieguldījusi daudz sava laika, izpratnes un enerģijas: „Mums – visiem te strādājošajiem – ir svētku sajūta pēc padarīta darba, jo zinām, ka visi jauninājumi un uzlabojumi palīdzēs mums vēl labāk konsultēt un apkalpot mūsu klientus. Prieks, ka arī mūsu darba ikdienu šie jauninājumi padarījuši ērtāku un vēl piemērotāku, lai veiktu savus pienākumus farmaceitiskajā aprūpē.”