Ar prezentācijas autobusu “AMO Plant” sāk ceļu uz Krievijas tirgu 1
Otrdien Jelgavas autobusu ražotāja AS “AMO Plant” autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū, aģentūra LETA uzzināja prezentācijas pasākumā.
Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), “AMO Plant” valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī “AMO Plant” kopā ar SIA “AMO Bus” (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa “AMO Plant Ambassador SB 200” prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.
Rāviņš un Maslovs īsajās svinīgajās uzrunās līdztekus apsveikuma vārdiem novēlēja laimīgu ceļu Voroņežas 3.autobusu parka šoferim, kurš Jelgavas rūpnīcā ir izgājis apmācības ciklu un ieguvis “AMO Plant” sertifikātu Latvijā.
Autobusu rotā Jelgavas Mākslas skolas mazo skolēnu zīmējuma reprodukcija.
AS “AMO Plant” komunikācijas direktors Igors Graurs aģentūrai LETA pastāstīja, ka līdztekus jau notiekošajiem testa braucieniem Maskavā gaidāmā prezentācija Voroņežā ir nākamais mēģinājums ieiet Krievijas tirgū, kas neesot viegls un ir birokrātiski diezgan sarežģīts process.
Patlaban Krievijā ir sertificēti četri “AMO Plant” gatavotie Nīderlandes koncerna VDL licencētie autobusi – divi “Ambassador” sērijas modeļi un divi “Citea” sērijas modeļi. Taču tirgus apgūšana šāda transporta jomā neesot vienkārša, jo jādomā par cilvēku apmācību, ekspluatāciju, servisu, skaidroja Graurs.
Četri autobusi patlaban Maskavā kursē maršrutos testa veidā, kas turpināsies arī ziemas apstākļos. Līdzīgi autobuss “AMO Plant Ambassador SB 200” izbrauks Voroņežas ielās un apkalpos noteiktu autobusa maršrutu. Pēc autobusa ekspluatācijas īpašību novērtēšanas tiks pieņemts lēmums par jaunu autobusu integrēšanu Voroņežas sabiedriskā transporta sistēmā. Šis autobusa modelis ir līdzīgs tiem, ko lieto “Jelgavas Autobusu parks”.
“Voroņeža ir ievērojams Krievijas centrs ar gandrīz miljonu iedzīvotāju. Tas ir bagāta un auglīga reģiona centrs, taču sabiedriskais transports līdz šim Voroņežā nav pienācīgā līmenī, un tur mēs saskatījām mūsu iespēju,” pauda Graurs.
Kā ziņots, 14.novembra prezentācijā Voroņežas apgabalā ieplānotas un apstiprinātas tikšanās ar pilsētas mēru, Transporta, Rūpniecības departamenta un autobusu parka pārstāvjiem, kā arī ar masu medijiem un mācību iestāžu pārstāvjiem.
Uzņēmums “AMO Plant” izrāda iniciatīvu līdzdarboties mūsdienīgas sabiedriskā transporta sistēmas veidošanā Voroņežas apgabalā, pamatojoties uz kompleksu pasažieru pārvadājumu pieeju, orientētu uz kvalitāti un pakalpojumu drošību. Jaunie autobusi ir konkurētspējīgi, jo tiek izmantotas progresīvas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot ievērojamu degvielas ekonomiju un zemas ekspluatācijas izmaksas.
Testiem Voroņēžā Jelgavas rūpnīcā tika radīts īpašs prezentācijas autobuss, kas piedāvā iepazīties ar inovatīvām un efektīvām tehnoloģijām sabiedriskā transporta jomā. Prezentācijas autobuss ir aprīkots ar “Wi-Fi”, “Iris Irma Matrix” pasažieru uzskaites sistēmu, sistēmu “Nordeka” (bezskaidras naudas maksājumi, ieskaitot atlaides), R2P video novērošanas sistēmu, video ierakstīšanu, atpakaļskata kameru, “Mapon” degvielas uzraudzības iekārtu, atrašanās vietas noteicēju, video un audio reklāmas aprīkojumu, kā arī “Mobitec” informācijas sistēmu pasažieriem audio un vizuālā formā.
“AMO Plant” piedāvā Voroņežai principiāli jaunu un kompleksu pieeju pasažieru pārvadājumiem, kas iekļauj mūsdienīgu sabiedriskā transporta vizuālo noformējumu, efektīvas, ātras tehniskās apkopes, kā arī autobusu vadītāju ētikas un braukšanas drošības augstu standartu ievērošanu, informē “AMO Plant”.
Jelgavā ražotie zemās grīdas autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai, veiksmīgi ir izturējuši testus Maskavā. Tie ir jaunās paaudzes pilsētas autobusi ar zemo iekāpšanu un zemo grīdu. Pateicoties autobusa vieglajai konstrukcijai, tam ir būtiskas priekšrocības, piemēram, ekonomisks degvielas patēriņš. Kā apstiprinājās Maskavas praksē, tie ir ļoti ekonomiski, komfortabli, izturīgi un mūsdienīgi pilsētas autobusi, informē “AMO Plant”.
“AMO Plant” pērn strādāja ar 4 052 486 latu apgrozījumu un cieta 2 011 566 latu zaudējumus, liecina “Firmas.lv” informācija.
Uzņēmums patlaban ir piegādājis 41 “Ambassador” autobusu Jelgavas autobusu parkam, Jelgavā ražotie autobusi kursē arī Jūrmalā.
Kopējais investīciju apjoms “AMO Plant” ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljonu latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki.
“AMO Plant” ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas vadība (92,6%), AS “AMO ZIL” (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un AS “Ferrus” (0,3%).