Foto: Lita Krone/LETA

Ar Meroni saistīts uzņēmums gatavojas daudzmiljonu tiesvedībai pret “Latvijas dzelzceļu” 7

AS “Baltijas ekspresis”, pēc kuras iesnieguma Konkurences padome (KP) šī gada sākumā VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) piemēroja 5,7 miljonu eiro sodu par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu, gatavojas ar vairāku desmitu miljonu eiro vērtu prasību vērsties tiesā pret LDz, vēstīja TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Vispirms gan esot jāsagaida, kad Administratīvā apgabaltiesa izskatīs LDz meitaskompānijas “LDz Cargo” iesniegto pārsūdzību par KP lēmumu. Šī tiesas sēde esot paredzēta augustā.

“Baltijas ekspreša” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze raidījumam apstiprināja – ja arī tiesā izrādīsies, ka KP lēmums bijis taisnīgs, “Baltijas ekspresis” ar jaunu prasības pieteikumu vērsīsies tiesā, prasot no valsts dzelzceļa uzņēmuma piedzīt zaudējumus, kas tā netaisnīgās prakses dēļ privātajai kompānijai radušies kopš 2007.gada. Precīzas summas Bremze nenosauca, bet pieļāva, ka tās būs ļoti ievērojamas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) raidījumam atzina, ka sanāksmēs gan ar LDz valdi, gan padomi jau esot pārrunāts, kā aizsargāt uzņēmumu no potenciālām prasībām un kāda varētu būt stratēģija iespējamā tiesvedībā.

Vaicāts, kur LDz varētu ņemt naudu negatīva iznākuma gadījumā, ministrs atbildēja, ka par to esot pāragri spriest.

“Nekā personīga” atzīmēja, ka pēc dramatiska kravu krituma LDz pagājušais bijis ļoti grūts gads, tāpēc uzņēmums plāno drīzumā vērsties Satiksmes ministrijā, lai lūgtu 9,5 miljonu eiro, kas paredzēta finanšu stabilitātes nodrošināšanai. Tā esot daļa no naudas, kas dzelzceļam bijusi ieplānota 2020.gadā.

Tikmēr turpinās “LDz Cargo” tiesvedība pret Bremzi, kurš savulaik strādāja šī valsts uzņēmuma valdē. Lai arī 2016.gadā Bremze amatu “LDz Cargo” vadībā atstāja, noslēdzot “nekonkurēšanas vienošanos” un par to saņemot 100 000 eiro, jau dažus mēnešus vēlāk viņš sāka strādāt dzelzceļa kravu pārvadājumu kompānijā “Baltijas ekspresis”, kur padomes priekšsēdētājs un arī patiesā labuma guvējs ir Šveices advokāts Rudolfs Meroni, vēstīja raidījums.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2019.gada vasarā Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa, daļēji apmierinot “LDz Cargo” prasību, lēma no Bremzes par konkurences ierobežojuma pārkāpšanu valsts uzņēmuma labā piedzīt 57 256 eiro kompensāciju, kā arī kavējuma procentus 8807 eiro apmērā un ar tiesāšanos saistītos izdevumus 3451 eiro apmērā. Tādējādi kopumā no Bremzes tika lemts piedzīt 69 545 eiro.

Reklāma
Reklāma

Kā vēstīja “Nekā personīga”, šajā lietā spriedums ir pārsūdzēts un tā nonākusi Augstākajā tiesā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.