Ar kruīza kuģiem veicinās tūrisma un ekonomikas attīstību Ventspilī un reģionā. Pirmais kuģis ostā pienāks jau šonedēļ 0
Lai veicinātu tūrisma un ekonomikas attīstību Ventspilī un reģionā, kompānija SIA “Noord Natie Ventspils Terminals” (NNVT) piesaistījusi kruīza kuģus, portālu “LA.lv” informēja NNVT Komercnodaļas vadītājs Artis Šenkevics.
Viņš uzsvēra, ka kruīzu biznesa kā jaunā produkta attīstīšana veicinās tūrisma attīstību pilsētā un reģionā, sekmēs pienesumu ekonomiskās attīstības jomā un papaaugstinās NNVT termināla un pilsētas atpazīstamību plašākā mērogā.
Pēc Šenkeviča teiktā, kruīza bizness Ventspilī līdz šim bijis neaktīvs, jo nav neviena institūcija vai uzņēmums, kas nodarbotos ar kruīza līniju piesaisti un iesaistīto pušu koordinēšanu, lai līnijas veiksmīgi darbotos Ventspilī.
Dažu kruīzu organizatoru kuģi nesenā pagātnē gan apstājušies vietā netālu no Ventspils mola, taču ņemot vērā, ka tā nav pilnīgi piemērota šāda veida kuģu pietauvošanai un pasažieru apkalpošanai, NNVT pirms pāris gadiem uzsāka jaunu iniciatīvu kruīza kuģu piesaistē.
“Jau pirms diviem gadiem kļuvām par pilntiesīgiem asociācijas “Cruise Europe biedriem”, kas nodrošinājis pilnvērtīgu informācijas apriti un iespējas sevi reklamēt gan tematiskajos medijos, gan izstādēs,” teica Šenkevics.
Terminālis kopā ar sadarbības partneriem veicis pārrunas un iedrošinājis pasaulē labi atpazīstamu kruīzu kuģu operatorus savās kartēs iezīmēt arī Ventspils ostu.
Tāpat NNVT informējis par iespējām izmantot prāmju termināļa izcilo ģeogrāfisko novietojumu, NNVT infrastruktūras priekšrocības šāda veida kuģu apkalpošanas nodrošināšanai, kā arī kompānijas līdzšinējo bagāto pieredzi pasažieru apkalpošanas jomā.
Katru gadu tūristu plūsmas apjoms, kas dodas uz Zviedriju vai ierodas no tās ar prāmi, ievērojami pārsniedz 130 000, liecina NNVT dati.
Kā skaidroja Šenkevics, līnijas savus maršrutus un apmeklējamās ostas plāno vismaz 2 līdz 3 gadus uz priekšu. Ieguldītā darba rezultātā laineru kapteiņi nu jau ir izvēlējušies tieši NNVT terminālu, kam ir būtiskas iemaņas pasažieru apkalpošanā.
Papildus arī piestātņu parametri, infrastruktūra ir piemērota kuģiem ar līdz pat 240 metru garumu un ar 14,2 metru iegrimi.
NNVT pārstāvis prognozē, ka ārzemju tūristi apmeklēs pilsētas apskates objektus, dosies ārpus tās skatīt jūras stāvkrastus un Eiropas platāko ūdenskritumu Kuldīgā.
“Savā kalendārā esam iezīmējuši 8 šāda veida kuģu ienākšanu Ventspilī,” atklāja Šenkevics.
Pirmais Ventspils ostā ienāks vācu populārākās kruīzu kompānijas “Phoenix Reisen” kuģis “Amadea”. Tā peldējums pa Ventas kanālu būs vērojams šī gada 18.augustā īsi pirms pusdienlaika, savu trapu uz termināla laukuma nolaižot plkst.12.
Jau divas dienas vēlāk, 20.augustā, “Noble Caledonia” sūta savu mazo un savdabīgo “Serenissima”, kas plāno ienākt ostā agrāk rītā ap plkst.8.
Savukārt 24.augustā pirms plkst.9 NNVT piestātnē ienāks piecu zvaigžņu viesnīca uz ūdens – “Seabourn Ovation”. Kuģis ir pavisam jauns, sācis kuģot tikai šī gada maijā un uz Ventspili tas atvedīs 600 pasažierus no Lielbritānijas, teica NNVT pārstāvis.
Tāpēc NNVT aicina visus interesentus sagaidīt kuģus un baudīt to gaitu pa Ventas upi garām visai ostas promenādei.
Kompāniju “Noord Natie Ventspils Terminals” nodibināja uzņēmums “Noord Natie n.v.”, [“PSA Hesse Noord Natie”], kas ir vadošais stividorpakalpojumu un loģistikas uzņēmums Antverpenes ostā.
NNVT piedāvā dažādus kravas pārkraušanas pakalpojumus, kā arī kravas glabāšanas pakalpojumus, intermodālus risinājumus, ekspeditēšanu un jaunu projektu veiksmīgu attīstību Ventspils ostā.