Ar klientiem bankas sazināsies 0
Jūsu laikrakstā izlasīju, ka no nākamā gada 1. janvāra mainīsies komunālo pakalpojumu rēķinu automātiskās apmaksas kārtība. Esmu pensionārs, un man nav ne datora, ne arīdzan internetbankas. Bet ir noslēgts līgums ar banku par ūdens patēriņa rēķinu automātisko apmaksu. Gribētu zināt, kurš turpmāk man sūtīs rēķinus – banka vai “Rīgas ūdens”? Ja internetbankas man nav, kā turpmāk varēšu iepazīties ar šiem rēķiniem? H. Petkēvičs Rīgā
“Swedbank” komunikācijas virziena vadītāja Kristīne Jakubovska skaidro, ka komunālo pakalpojumu uzņēmumi piegādā savus rēķinus klientiem tādā veidā, kā viņi ir par to vienojušies iepriekš.
Banka nesūta rēķinus par citiem uzņēmumiem vai citu uzņēmumu vietā. Bet bankas internetbanka nākamgad kļūs par jaunu vietu, kurā arī varēs saņemt rēķinus no dažādiem uzņēmumiem. Tādējādi internetbankas lietotāji tos vienuviet varēs ērti apskatīt un apmaksāt. Turpmāk rēķinu automātisko apmaksu banka varēs nodrošināt tikai tad, ja uzņēmums nosūtīs savu elektronisko rēķinu “Swedbank” internetbankā. Bet tas, ka tiek ieviesta iespēja iesūtīt rēķinus internetbankā, vēl nenozīmē izmaiņas citos veidos, kā līdz šim kāds komunālo pakalpojumu uzņēmums sūtīja rēķinus saviem klientiem.
“Automātiskās apmaksas turpināšanās arī pēc 2015. gada 1. janvāra atkarīga no tā, vai konkrētais pakalpojuma sniedzējs nolems ieviest jauno risinājumu – mūsu gadījumā tie ir e-rēķini “Swedbank” internetbankā,” saka Kristīne Jakubovska.
“Swedbank” pārstāve sola decembra sākumā nosūtīt vēstules visiem klientiem, kuriem bankā ir kāds automātiskās rēķinu apmaksas līgums. Tajās paziņos, kuri uzņēmumi būs ieviesuši jauno risinājumu jau šogad, tādējādi viņu rēķinu automātiska apmaksa turpināsies.
Arī SEB bankas korporatīvās komunikācijas vadītājs Mārtiņš Panke sola, ka ar klientiem, kuriem ir līgumi par rēķinu automātisko apmaksu un kuri neizmanto internetbanku, banka sazināsies atsevišķi līdz šā gada beigām pa tālruni vai rakstiski, lai informētu par gaidāmajām izmaiņām un piedāvātu risinājumus. Klientiem, kuri līdz šim izmantojuši automātisko maksājumu pakalpojumu, piedāvās iespēju to turpināt.
Bankas “Citadele” korporatīvās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece teic, ka informāciju saviem klientiem nosūtīs internetbankā, e-pastā vai vēstules veidā. “Ja arī pēc 2015. gada 1. janvāra klients izvēlēsies turpināt rēķinu automātisko apmaksu, tad viņam papildus nekas nebūs jādara,” viņa saka.
Ja “Citadeles” klientam būs internetbanka, tad turpmāk e-rēķinu varēs aplūkot portālā “www.rekini.lv”. Un tad, iespējams, ka uzņēmums rēķinu pa pastu, e-pastu vai SMS vairs nesūtīs. Par to vairāk klienti varēs uzzināt konkrētajā uzņēmumā. Ja klients būs pieteicies e-rēķinu regulārai apmaksai, bet viņam dators un internetbanka nebūs pieejami, tad uzņēmums turpinās sūtīt rēķinu līdzīgā veidā kā līdz šim. Bankas rēķinus klientiem vēstuļu veidā nesūtīs, jo nodrošinās e-rēķina pieejamību portālā www.rekini.lv.