Labāko uzņēmējdarbības ideju autoriem vajadzīgs lielāks atbalsts 1
Aizvadītajā nedēļā mūsdienu kultūras centrā “Sapņu fabrika” sumināja uzvarētājus septītajā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) uzņēmējdarbības ideju konkursā “Ideju kauss 2013”. No iesniegtās 331 biznesa idejas žūrija finālam atlasīja 11 labākās, bet naudas balvu saņēma četru vislabāko biznesa plānu iesniedzēji.
Žūrija par visvērtīgāko atzina un ar 5000 latu balvu novērtēja būvniecības projektētāja Māra Arāja biznesa ieceri – mobilo meklēšanas lietotni “Locally”. Tā ļautu ar viedtālrunī ielādētu lietotni un “bluetooth” raidītāju atrast pazudušus priekšmetus. M. Arājs teic, ka idejas īstenošanai naudas vēl nepietiek – sākumam vajadzīgi 10 000 – 15 000 latu. Kad naudu piesaistīšot, tad 6 – 8 mēnešu laikā varēšot sākt uzņēmējdarbību.
Biznesa ideja “Bērnības fails”, kas izveidota, sadarbojoties Paulim Ķesterim ar Latvijā labi zināmajiem aktieriem Ģirtu Ķesteri, Daini Grūbi un Mārtiņu Poču, arī paredz izveidot mobilo lietotni – pasaku seriālu, kam ik dienu iznāktu jauna sērija. Šī iecere konkursā ieguva otro vietu un 3000 latu naudas balvu.
Savukārt Arta Daugina, Neila Kalniņa un Zandas Kalniņas ideja “Mobilā elektrodivriteņu noma” paredz izveidot specializētu, ar elektrodivriteni pārvietojamu velopiekabi. A. Daugins teic, ka Latvijā ir liels pieprasījums pēc elektrodivriteņiem un pēc to nomas. “Esam iecerējuši arī pašu Liepājā ražotos divriteņus “Blue shock bike” 2 – 6 cilvēku grupai piegādāt un uz laiku iznomāt jebkurā vietā Rīgā un Liepājā, iespējams, arī Kuldīgā, Talsos un Jūrmalā,” stāsta A. Daugins. Latvijā ražotos “Blue shock bike” divriteņus varot arī nopirkt. Cena ir aptuveni 1000 eiro, bet vienas baterijas uzlāde 50 – 70 km tālam braucienam maksā 35 santīmus.
Par “Eko – inovatīvāko ideju” atzina Viktora Saulīša “eko brīzi”. Tā paredz izmantot inovatīvus gaisa atsvaidzinātājus putekļsūcējiem ar antiseptiskām un dezinficējošām īpašībām. Idejas autors, tāpat kā trešās vietas ieguvējs, saņēma 1000 latu naudas prēmiju.
Uzziņa
Konkursa “Ideju kauss 2013” 11 labākās biznesa idejas
* “Kāpēc? – Tāpēc!” – mūsdienīga mācību platforma skolēniem;
* “BĒRNĪBAS FAILS” – audio pasaku seriāls mobilajā lietotnē;
* “ecoBREEZE” (ekoBRĪZE) – inovatīvi gaisa atsvaidzinātāji putekļsūcējiem;
* “Dieguburti” – izglītojošie aksesuāri, izveidoti, apdrukājot un izšujot audumu ar latviešu alfabēta burtiem, skaitļiem, ģeogrāfiskām kontūrām un krāsām;
* “CooL UP” – inovatīvu kosmētisko un medicīnisko produktu izveide;
* “7guru.travel portāls” – unikālas autentiskās pieredzes katalogs, kur var atrast dažādas profesionāļu meistarklases un viesmīlības pasākumus;
* “Jutīgā gaisma” – apgaismes produkcija, kas reaģē uz apkārtējo vidi – gaismu, skaņu, kustību, novietojumu, pieskārienu u. c., mainot spīdēšanas krāsas un spīdēšanas intensitāti;
* “Locally” – mobilā meklēšanas lietotne, kas parāda attālumu un virzienu līdz noteiktam priekšmetam;
* “Murrāns” – kaķa formas adījums ar taustei patīkamu, veselīgu un iesmaržinātu pildījumu, kas papildināts ar vibrējošu elementu, atdarina kaķa murrāšanu;
* “PaintLight” – glezna, kas vienlaikus ir gan kā interjera priekšmets, gan gaismas avots, kas maina gaismu, toņu nokrāsas atkarībā no dažādiem faktoriem;
* “Mobilā elektrodivriteņu noma” – specializēta, ar elektrodivriteni pārvietojama velopiekabe.
Viedoklis
Žūrijas loceklis, nodibinājuma “Latvijas tehnoloģiskais centrs” direktors Jānis Stabulnieks: “Par uzņēmējdarbības atbalsta sistēmu liecina gan šis konkurss, gan arī Eksporta un inovācijas balva un “Altum” programma. Ne visas “Ideju kausa 2013″ konkursa fināla dalībnieku idejas pārliecināja par biznesu, par neliela – 2 līdz 4 cilvēku – uzņēmuma izveidi. Konkursa rīkotājiem, iespējams, vajadzētu celt augstāk naudas balvu latiņu, piemēram, līdz 10 000 latiem, lai rosinātu piedalīties arī cilvēkus ar idejām par ražošanas un augsto tehnoloģiju attīstīšanu. Uzvarētāju naudas balvai vajadzētu atvieglot šo uzņēmēju tālāko ceļu, dot zaļo gaismu, iespējams, riska kapitāla piesaistei un tālākai izaugsmei. Tātad vajadzētu radīt sistēmu, kas ļautu savu biznesa ideju īstenot dzīvē. Konkursu arī vajadzētu vairāk popularizēt. Patlaban tas vērsts uz mikrobiznesu.”