Ar “H&M” ienākšanu Latvijā saskata draudus vietējiem modes dizaineriem 0
Zviedrijas apģērbu zīmola “Hennes and Mauritz” (“H&M”) veikalu atvēršana Latvijā var radīt draudus vietējiem modes dizaineriem, šādu viedokli pauda konsultāciju kompānijas “RetailBaltic” vadītājs un mazumtirdzniecības eksperts Zulfukars Tosuns.
Pēc eksperta domām, ar “H&M” veikalu tīkla ienākšanu Latvijas dizaineriem būs grūtāk izdzīvot, jo būs jākonkurē ar tādiem pasaules mērogu zīmoliem kā “Roberto Cavalli”, “Versace”, “Karl Lagerfeld” un “Stella McCartney”, kuri radījuši atsevišķu produktu līniju “H&M” veikalu tīkliem. Līdz ar to rodoties šaubas, vai Latvijas mākslinieki spēs noturēt savas pozīcijas tirgū, sacenšoties ar šiem pasaulslavenajiem zīmoliem.
Latvijas apģērbu tirgū “H&M” ienākšana varot pamatīgi sabiedēt modes dizainerus un radīt pretreakciju latviešu modes apritē gan Latvijā, gan ārpus tās, proti, var mazināties interese par to, kas notiek Latvijas modes apritē, kādi ir jaunākie un potenciālie modes dizaineri, kuri ar savu talantu varētu iznest savu vārdu ārpus valsts.
“Latvijas modes vēsturē šis punkts varētu tikt ierakstīts ar mīnus zīmi, jo var degradēt potenciālos modes dizainerus,” domā Tosuns, atzīmējot, ka pēdējā laikā arvien vairāk dzird par jaunu Latvijas zīmolu vai dizaineru parādīšanos modes biznesā ne vien Latvijā, bet arī ārpus tās robežām.
“Latvijas dizaineriem ir ļoti labas un kreatīvas kolekcijas, tomēr konkurēt ar pasaules slaveniem zīmoliem tiem būs grūti,” uzsvēra Tosuns.