Foto: Timurs Subhankulovs

Ar autobusiem reģionos brauks par 447 miljoniem eiro. Ko vēl atklāj IUB publicētā informācija? 0

Autotransporta direkcijas izsludinātā iepirkuma konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā prognozētā cena desmit gadiem ir 447 miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) publicētā informācija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas
Reģionālo maršrutu tīkls sadalīts 16 lotēs jeb maršruta tīkla daļās.

Tostarp lielākā lote ir Pierīga, kurā pārvadātājam gadā paredzēts sešu miljonu kilometru nobraukums. Šīs daļas prognozētā līgumcena ir 41,95 miljoni eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienlaikus Liepājas lotē, kurā pārvadātājam gadā būs jānobrauc 5,5 miljoni kilometru, prognozētā līgumcena ir 39,353 miljoni eiro, bet tīkla daļā, kas aptver Valmieru, Valku un Smilteni, gadā paredzēts piecu miljonu kilometru nobraukums un prognozētā līgumcena ir 33,316 miljoni eiro.

Seko Gulbenes, Alūksnes un Balvu lote, kura gadā būs jānobrauc 4,8 miljoni kilometru, un tās plānotā līgumcena ir 32,86 miljoni eiro. Daugavpils un Krāslavas lotē gadā paredzēts 4,6 miljonu kilometru nobraukums, un tās prognozētā līgumcena ir 31,934 miljoni eiro, savukārt Limbažu un Siguldas lotē, kur gadā pārvadātājam būs jānobrauc 4,5 miljoni kilometru, prognozētā līgumcena ir 31,856 miljoni eiro.

Pārvadātājam, kurš nodrošinās pakalpojumu Rēzeknes un Ludzas lotē, gadā būs jāveic pārvadājumi 4,5 miljonu kilometru garumā, un šajā tīkla daļā plānotā līgumcena ir 29,71 miljons eiro.

Savukārt Jelgavas un Dobeles lotē gadā būs jānobrauc 4,2 miljoni kilometru, un šajā daļā prognozētā līgumcena ir 28,943 miljoni eiro.

Gan Talsu un Tukuma, gan Jēkabpils, Preiļu un Līvānu lotē gadā paredzēti pārvadājumi četru miljonu kilometru garumā, taču vienā lotē prognozētā līgumcena ir 27,451 miljons eiro, bet otrajā – 26,905 miljoni eiro.

Cēsu tīkla daļā plānotā līgumcena ir 24,819 miljoni eiro, pārvadātājam gadā veicot 3,7 miljonus kilometru, Bauskas lotē, kurā ietverts 3,3 miljonu kilometru nobraukums gadā, prognozētā līgumcena ir 23,714 miljoni eiro, bet Ventspils lotē, kur gadā paredzēts trīs miljonu kilometru nobraukums, prognozētā līgumcena ir 19,21 miljons eiro.

Trīs mazākās lotes ir Madona, Ogre un Aizkraukle, kā arī Kuldīga un Saldus. Madonas lotē gadā pārvadātājam būs jānobrauc 2,7 miljoni kilometru un tajā prognozētā līgumcena ir 18,775 miljoni eiro. Savukārt Ogres un Aizkraukles lotē, kur būs jānobrauc gadā 2,8 miljoni kilometru, paredzētā līgumcena ir 18,713 miljoni eiro, bet mazākā tīkla daļa aptver Kuldīgu un Saldu – tajā gadā paredzēts nobraukt 2,5 miljonus kilometru un tās prognozētā līgumcena ir 17,801 miljons eiro.

Konkursa nolikumā norādīts, ka līguma summa veidosies atbilstoši Autotransporta direkcijas veikto pasūtījumu apmēram un finanšu iespējām 120 mēnešu periodā, ņemot vērā pretendenta piedāvātās pakalpojumu izmaksas uz vienu kilometru.

Reklāma
Reklāma

Katrā lotē pretendents ir tiesīgs iesniegt tikai vienu neatkarīgi sagatavotu piedāvājumu. Komersanti, kas ir viens tirgus dalībnieks, un komersanti, kas piedalās iepirkumā atsevišķi vai kopā ar kādu, piemēram, iesniedzot piedāvājumu personu apvienībā vai piesaistot apakšuzņēmēju, var iegūt daļu, kas nepārsniedz 15 miljonus kilometru gadā.

Jau ziņots, ka jūlija vidū Autotransporta direkcija izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā laika periodā no 2021. līdz 2030.gadam. Pretendenti piedāvājumus par regulāru pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu ar autobusiem Autotransporta direkcijā var iesniegt līdz 9.septembrim.

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums – autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus.

Tāpat tiks vērtēta pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem, autobusa tehniskais aprīkojums, kā arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS. Savukārt kā papildu bonusi tiks vērtēti, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā un citi.

Plānotais maršrutu skaits 2021.gadā būs 1030, bet reisu skaits – gandrīz 6200.

Iepirkuma rezultātus plānots paziņoti novembrī, bet līgums ar pārvadātājiem, kuri būs uzvarējuši konkursā, tiks slēgti šā gada decembrī. Tādējādi uzņēmumiem būs viens gads, lai sagatavotos pārvadājumu sākšanai 2021.gada 1.janvārī. Līgums ar pārvadātājiem, kas uzvarēs konkursā, tiks slēgts uz 10 gadiem – no 2021.gada 1.janvāra līdz 2030.gada 31.decembrim.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.