Publicitātes foto

Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” kategoriski iestājas pret obligātu ķiveru lietošanu velosipēdistiem 144

Šā gada 28. jūlijā plašsaziņas līdzekļos tika publicēta ziņa, saskaņā ar kuru Satiksmes ministrija rosinās noteikt obligātu ķiveru lietošanu elektroskrejriteņu un velosipēda lietotājiem — “uzklausot mediķu sniegto informāciju par to, ka galvas traumas gūst arī velosipēdisti”, ministrija virzīs priekšlikumu par obligātām ķiverēm visiem — gan elektroskrejriteņu, gan velosipēdu vadītājiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

“Pilsēta cilvēkiem” nav pret ķiveru lietošanu kā tādu — “Pilsēta cilvēkiem” atbalsta ķiveres lietošanu bērniem, gan arī cilvēku brīvprātīgu izvēli tās valkāt, it sevišķi, nodarbojoties ar velosportu.

Vienlaikus “Pilsēta cilvēkiem” ir kategoriski pret noteikumiem, kuri paredz obligātu ķiveres lietošanu pilnīgi visiem velosipēdistiem, tai skaitā arī tiem, kuri ikdienā droši pārvietojas pa maršrutiem, kuros iespējas iekļūt ceļu satiksmes negadījumā ir niecīgas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Katram pieaugušajam velosipēdistam ir tiesības pašam izvērtēt iespējamos riskus un pieņemt lēmumu par ķiveres lietošanu. Obligāta ķiveru lietošana visiem velosipēdistiem ir ar apšaubāmu pievienoto vērtību (līdz ar to — nesamērīga, kas demokrātiskā sabiedrībā nav pieļaujams) tālāk norādīto iemeslu dēļ:

“Pilsēta cilvēkiem” īpaši vēlas uzsvērt, ka obligāta prasība velosipēdistiem valkāt ķiveres ir cīņa ar sekām, nevis cēloņiem. Savukārt Satiksmes ministrijas darbs ir novērst cēloņus. Galvas traumu cēloņi ir nevis ķiveres neesamība, bet gan ceļu satiksmes negadījuma izraisīts kritiens vai avārijas situācija. Ceļu satiksmes negadījumu skaitu iespējams mazināt, veidojot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošu infrastruktūru, nodrošinot Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, arī papildinot tos ar pienākumu autotransporta līdzekļiem, apdzenot velosipēdistus, ievērot vismaz 1,5 metru intervālu u.c.

Tāpat gandrīz visās Eiropas Savienības valstīs ķiveru lietošana pieaugušiem velosipēdistiem ir brīvprātīga[2] un satiksmes drošības jomā prioritātes tiek fokusētas uz ceļu satiksmes negadījumu skaita mazināšanu, kam būtu jābūt arī Latvijas valdības un Satiksmes ministrijas prioritātei, kā to paredz Ministru kabineta apstiprinātais Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.—2027. gadam.

Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” darbojas jau kopš 2016. gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās. Apvienība “Pilsēta cilvēkiem” iestājas par drošu, ātru un ērtu pārvietošanos neatkarīgi no tā, kādu pārvietošanās veidu cilvēks izvēlas.

Reklāma
Reklāma

[1] Sk. https://www.bmj.com/content/332/7543/722.2 un https://bmjopen.bmj.com/content/5/11/e008052.full.

[2] Arī pasaulē nav daudz valstu, kurā visiem velosipēdistiem ķivere ir obligāta: https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet_laws_by_country.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.