Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: LETA/Edijs Pālēns

Aptieku īpašnieki: E-veselības sistēma periodiski nedarbojas, ir daudz kļūdainu recepšu 1

E-veselības sistēmas darbība joprojām ir neapmierinoša, turklāt uzlabojumi tajā notiek nepiedodami lēni, intervijā aģentūrai LETA sacīja Aptieku īpašnieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Jānis Lībķens.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Uz jautājumu, vai kopš janvāra uzlabojusies e-veselības sistēmas darbība, Līķens norādīja, ka janvārī sistēma vairāk nestrādāja kā strādāja, bet šobrīd sistēmas darbība būtu vērtējama kā neapmierinoša, turklāt uzlabojumi sistēmā notiekot ļoti lēni. “E-veselībai būtu jāuzlabo veselības aprūpes kvalitāte un apkalpošanas ātrums, bet šobrīd notiek tieši pretējais, tā traucē strādāt,” uzsvēra asociācijas valdes priekšsēdētājs.

Lībķens norādīja, ka aptieka ir pirmā vieta, kur pacienti izsaka savu neapmierinātību ar e-veselības sistēmu un e-recepti kopumā.

CITI ŠOBRĪD LASA
Šī iemesla dēļ tieši farmaceits ir persona, kurai jāuzklausa visas negācijas saistībā ar e-veselības sistēmas darbību un nepilnībām tajā.

Pēc Lībķena paustā, problēmas ar e-veselības sistēmu esot daudz un dažādas, piemēram, sistēma periodiski nedarbojas, sistēmā ir daudz kļūdainu recepšu, sistēmā nav filtri, kas neļautu izrakstīt kļūdainas receptes un nenotiek datu apmaiņa starp dažādiem reģistriem. Vienlaikus, ja farmaceiti maina darba vietu, esot problēmas ar piekļuves tiesību nodrošināšanu šiem darbiniekiem e-veselībai, bet aptiekām, kas maina savu darbības vietu vai atveras no jauna, nedēļām netiek nodrošināta pieslēgšana e-veselībai, kas rada zaudējumus. “Tie ir tikai daži no piemēriem, bet problēmu uzskaitījumu varētu droši turpināt,” piebilda asociācijas valdes priekšsēdētājs.

Viņš skaidroja, ka aptieku īpašnieki ir ļoti labi informēti par visām problēmām, kas saistītas ar e-veselību, un šī informācija regulāri tiek nodota Nacionālajam veselības dienestam (NVD) un Veselības ministrijai.

Vienlaikus Lībķens norādīja, ka aptieku konstatētās problēmas tiek novērstas ļoti gausi, kas nerada uzticēšanos sistēmai kopumā.

Uz jautājumu, kāda ir aptieku komunikācija ar NVD, Lībķens norādīja, ka patlaban nomainījušies darbinieki, kas atbild par e-veselību un vismaz komunikācijas ziņā parādījusies kāda atgriezeniskā saite.

“Iepriekš uz visiem problēmu pieteikumiem netika sniegtas praktiski nekādas atbildes, ja neskaita to, ka problēmas pieteikums ir pieņemts. Ar jaunajiem darbiniekiem šobrīd aktīvi komunicējam, lai tiktu atrisināti tie jautājumi, par kuriem tika ziņots iepriekšējos periodos,” sacīja asociācijas vadītājs.

Kā ziņots, lai ievestu e-veselības sistēmu Latvijā, kopējais izlietotais finansējums Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu ietvaros ir 16,409 miljoni eiro, liecina Veselības ministrijas (VM) gala atskaite par pamatnostādņu “E-veselība Latvijā” ieviešanu 2014.-2017.gadā.

Reklāma
Reklāma

No šī finansējuma 1.kartā, kas tika izveidota vienotās veselības nozares uzraudzības informācijas sistēma, tostarp astoņi e-pakalpojumi, tika iegultīti 325 630 eiro. Vienlaikus lielākā daļa finansējuma jeb 9,558 miljoni eiro tika izmantoti projekta īstenošanas 2.kārtā, kad tika izveidots e-veselības portāls, veselības informācijas sistēma, kā arī pilnveidota vienotā veselības nozares uzraudzības informācijas sistēma, tostarp izveidoti 28 e-pakalpojumi.

Vēl 6,444 miljoni eiro tika izlietoti, lai izveidotu vienotās neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas vadības informācijas sistēmu, kas paaugstinājusi brigāžu darba efektivitāti un precizitāti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.